استعداد جوانان ایرانی تحریم‌ها را دور زد

شرکت معدنی و صنعتی چادر ملوی اردکان، با همت بلند جوانان ۹۰ درصد قطعات اصلی و مورد نیاز خود را بومی سازی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  احمد رضا گلابچی مشاور بومی سازی قطعات شرکت چادر ملو گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادر ملوی اردکان از بزرگترین شرکت‌های تولید سنگ آهن و کنستانتره آهن در کشور است که توانسته با بومی سازی ۹۰ درصد قطعات اصلی و مورد نیاز دستگاه‌های خود، مسیر توسعه یافتگی را به خوبی طی کند. 

او افزود: شرکت چادر ملو با اتکا به توان نیرو‌ها و متخصصان داخلی بیش از ۲۷ هزار قطعه اصلی و مورد نیاز خود را طراحی و تولید کرده و توانسته علاوه بر کاهش وابستگی از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کند.

گلابچی با بیان اینکه کار بومی سازی قطعات در این مجتمع معدنی و صنعتی در کشور از سال ۹۱ آغاز شده است ادامه داد: این شرکت تا کنون با حمایت از متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان توانسته است هم قطعه مورد نیاز خود را تامین کند و هم برای هزاران جوان خوش فکر و با استعداد کشور اشتغال زایی کند.

مشاور بومی سازی قطعات شرکت چادر ملو گفت: قطعات ساخته شده در داخل، کیفیتی برابر یا حتی چندین برابر بالاتر از مشابه خارجی آن‌ها دارد.

گلابچی افزود: وزن و حجم برخی از این قطعات آن قدر بالا است که چنانچه قرار بود دوباره از خارج وارد کنند هزینه‌ها و مخاطرات زیادی تنها در زمان انتقال و حمل آن‌ها وجود داشت، اما به برکت توجه مسئولان این مجتمع و استعداد جوانان ایرانی این مهم هم اکنون در کشور روی می‌دهد.

او گفت: این شرکت توانسته با بومی سازی قطعات بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی داشته باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار