صدور مجوز ۸۰۰ گروه جهادی کشور در عرصه‌های مختلف

مدیرکل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: مجوز فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام  ترکاشوند در نشسست همایش رسانه و امر به معروف و نهی از منکر گفت: رویکرد جدید و پویاسازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر توجه بیش از پیش به این واجب الهی مغفول مانده و تبیین روش‌های جدید است.

او با بیان اینکه هر زمان نامی از امر به معروف آورده می‌شود بحث عفاف و حجاب مطرح می‌شود در صورتی که این امر حوزه‌های مختلفی دارد افزود: اگر بتوانیم مطالبه‌گری را به درستی در جامعه تشریح و تخصصی کنیم موج عظیم مردم به این فریضه الهی می‌پیوندند.

مدیرکل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به تبیین ۱۶ عرصه تخصصی در زمینه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر افزود:این عرصه‌ها شامل حوزه اجتماعی، اداری، افتصادی، بهداشت ودرمان، تفریحات سالم و ورزش، تعلیم و تربیت، حقوقی، فرهنگی، کارگری، مبارزه با فساد، هنر و رسانه، عفاف و حجاب، محیط زیست، مسئولان، مهندسی و گردشگری است.


بیشتر بخوانید


روایت بازماندن یک گروه جهادی از رفع مشکل بی‌آب‌ترین استان ایران؛ چرا برخی از آبرسانی به سیستان‌وبلوچستان ابا دارند؟

ترکاشوند ادامه داد: این ستاد که در سال ۱۳۷۲ تشکیل شد به فرموده امام راحل باید مردمی باشد تا بر فعالیت قوا نظارت داشته باشد.

او از تشکیل ۸۰۰ گروه جهادی در راس عرصه‌های مختلف خبر داد و گفت: می‌توان در راستای ۱۶ عرصه شیرین‌ترین و زیباترین تعاملات اجتماعی را رقم زد و ستاد‌های استانی را نیز پویا کرد.

مدیرکل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه امر به معروف منحصر به یک موضوع خاص نیست عنوان کرد: ایجاد گروه‌های تخصصی در راستای دستیابی و دریافت بهترین نتیجه و اثرگذاری بهتر در جامعه است.

در این مراسم با قدردانی از امام جمعه بیرجند و ستاد امر به معروف استان از همکاری لازم این ستاد با مرکز کشور قدردانی شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.