استان همدان نخستین بار در وضعیت قرمز کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از شیوع موج سوم ویروس کرونا در کشور و قرار گرفتن استان همدان هم بین استان‌های کشور با وضعیت قرمزشیوع این ویروس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم از قرار گرفتن استان همدان در شمار استان‌های با وضعیت قرمز کشور خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر در اثر ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده اند که با این تعداد، شمار فوتی‌های استان به ۵۷۹ مورد رسیده است.

حیدری مقدم افزود: هم اکنون همه شهرستان‌های استان به جز اسدآباد، همدان و بهار در وضعیت قرمز هستند و این سه شهرستان هم وضعیت نارنجی یعنی نزدیک به قرمز دارند.

او بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا ۴ هزار و ۳۰۵ نفر موارد قطعی ابتلا در بیمارستان‌ها و ۶ هزار و ۳۱۵ نفر هم با تست قطعی در مراکز ۱۶ ساعته شناسایی و به صورت سرپایی درمان شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از استاندار درخواست کرد برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، مدارس و نمازهای جمعه تعطیل شود.

حیدری مقدم از پر شدن تمامی تخت های ویژه بیمارستان های استان هم خبر داد و اظهار کرد: ما هم اکنون ۱۸۰ تخت مراقبت های ویژه بیمارستان ها و دستگاه های تنفس مصنوعی را برای بیماران بد حال کرونایی به کار گرفته ایم و اگر همین روند شیوع پا برجا باشد با کمبود تخت بخش های lcu و ccu مواجه می شویم.

او تصریح کرد : ما در استان همدان بیش از ۳ هزار تخت بیمارستانی داریم و بیماران بستری کمتر از ظرفیت بستری های استان و تنها در بخش مراقب های ویژه مشکل پذیرش بیمار جدید داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از رعایت ۴۵ درصدی شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم استان هم انتقاد کرد و گفت: تنها با همراهی مردم و زدن ماسک , شستشوی دائم دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می توانیم از این شرایط موج سوم شیوع بیماری به شرایط کاهش روند ابتلا ها برسیم.

با گذشت ۷ ماه از شیوع بیماری کرونا درکشور، استان‌های مختلف کشور درگیر موج سوم این بیماری شده اند و آمار مرگ و میر ناشی از آن سه رقمی شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.