مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

کشاورزان برای کشت پاییزه کلزا از علف‌کش استفاده کنند

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کشاورزان برای کشت پاییزه کلزا و جلوگیری از آسیب آن از علف‌کش استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرشید شبانی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز کشت پاییزه کلزا در استان اظهار داشت: توصیه ما به کشاورزان این است که برای کشت پاییزه کلزا و جلوگیری از آسیب آن از علف‌کش استفاده کنند.

او افزود: یکی از سمومی که در بحث کلزا اهمیت دارد استفاده از علف‌کش است.

شبانی اضافه کرد: متاسفانه از لحاظ قیمتی علف‌کش مورد استفاده کلزا گران شده و این موضوع نگرانی‌هایی را برای ما مبنی بر کاهش استفاده از علف‌کش توسط کلزاکاران ایجاد کرده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به ارسال دستورالعمل و آموزش کلزاکاران در بحث استفاده از سموم و علف‌کش‌ها، ادامه داد: هدف این است که کشاورزان بتوانند با کمترین میزان سم مصرفی بهترین نتیجه را بگیرند.

شبانی گفت: یکی از اقدامات ما در خصوص کشت گندم و کلزا این است که بخش زراعت و اصلاح نباتات جهادکشاورزی استان در تمامی مراحل از کاشت تا برداشت این محصولات و در همه شهرستان‌ها کارشناس معین در نظر گرفته است.

او با بیان اینکه این کارشناسان به صورت مرتب بازرسی و آموزش کشاورزان را انجام و نکات فنی لازم را به آن‌ها گوشزد می‌کنند، افزود: در همین راستا چهار کارشناس حفظ نباتات و چهار کارشناس زراعت ۱۰ شهرستان استان را زیر پوشش قرار داده و تا پایان فصل برداشت به صورت مرتب از مزارع بازدید دارند.

شبانی اضافه کرد: هدف این است که بتوانیم با کمترین میزان مصرف سم و علف‌کش بهترنی عمکلرد را در پایان فصل کاشت و زمان برداشت محصول به دست آوریم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.