بررسی مشکلات آزاد راه اراک-خرم آباد با حضور مسئول کشوری

جلسه هماهنگی رفع مشکلات اجرایی آزاد راه اراک-خرم آباد با حضور معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جلسه هماهنگی رفع مشکلات اجرایی آزاد راه اراک- خرم آباد، محدوده استان مرکزی با حضور مینوییان معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور به ریاست استاندار و برگزار شد.

در این جلسه زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، فرماندار شهرستان شازند، معاون مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی، نمایندگان شرکت‌های پالایشگاه و پتروشیمی شازند، مشاور و پیمانکار پروژه و دیگر اعضا حضور داشتند.

سیدعلی آقازاده  استاندار مرکزی در این جلسه  گفت: این آزادراه به عنوان قطعه‌ای از آزادراه بزرگ تهران به جنوب کشور  ایت و  به سبب عبور بخشی از آن  از تاسیسات پتروشیمی و پالایشگاه شازند مدت‌هاست مشکلات این مسیر از سوی دستگاه‌های مسئول در خصوص ایمنی   مسیر مطرح شده بود.

 آقازاده افزود: در طول ۶ ماه گذشته کار به کندی پیش می‌رفت به همین جهت جلسه‌ای   با حضور تمام دستگاه‌ها و نمایندگان  وزارت راه و شهرسازی و سازمان پدافند غیرعامل کشور، مجری، پیمانکار، مشاور و... برگزار و در نهایت مقررشد حدود ۲.۵ کیلومتر از این آزادراه مابین پتروشیمی و پالایشگاه به صورت همسطح با رعایت تمامی شرایط ایمنی مسیر و تایید تمامی دستگاه‌ها، عبور کند.

او اضافه کرد: همچنین مشاور باید ظرف یک ماه آینده تمامی موارد لازم را از جمله تاسیسات موجود در مسیر و ایجاد دیواره ایمن و پل راه‌آهن که ایستگاه سمنگان را به پتروشیمی و پالایشگاه متصل می‌کند مطالعه و بررسی کرده و در نهایت طرح را آماده کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: تصویب نهایی تا یک ماه آینده انجام می‌شود تا پروژه هرچه سریعتر اجرایی شده و بتوانیم در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۵ کیلومتر از این قطعه که در استان مرکزی است را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام / ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.