کارگاه شبکه آبیاری طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان آغاز بکار کرد

نشست تخصصی شبکه فرعی آبیاری مزارع دشت سیستان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان و مجری طرح آبرسانی امروز در محل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سیستان آغاز بکار کرد.

جعفر زربافتی  مدیرآب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: کارگاه تخصصی ۲ روزه شبکه فرعی آبیاری مزارع دشت سیستان با هدف بررسی چالش‌ها، راهکارهای اجرایی، ارائه و انتخاب روش آبیاری مناسب اراضی کشاورزی دشت سیستان با حضور اساتید دانشگاه، محققان موسسات تحقیقاتی کشوری، مشاوران و کارشناسان بخش‌های اجرایی از امروز به مدت ۲ روز در محل مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سیستان درحال برگزاری است.

جعفر زربافتی افزود: در این کارگاه تخصصی، تجربیات، روشهای علمی و تجربیات جهان و کشور، نظرات کارشناسان ملی و منطقه‌ای و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مناسب برای ادامه فعالیت‌های شبکه فرعی داخل مزارع طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان مورد بحث وبررسی قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: در فاز دوم طرح که تکمیل کننده مرحله اول طرح آبیاری دشت سیستان خواهد بود آب در درون اراضی هر گروه هم آب با استفاده از جدید ترین روش‌های آبیاری نوین انتقال و توزیع داده خواهد شد که صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بازده آبیاری را به همراه دارد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ما در بخش کشاورزی با برگزاری این نشست ضمن بهره‌گیری از خرد جمعی، مناسب ترین سیستم آبیاری متناسب با محدودیت‌ها و پتانسیل‌های اراضی کشاورزی دشت سیستان را شناسایی و بکارگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار