برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی در آبادان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان گفت: نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و هنر‌های سنتی منطقه، همزمان با هفته گردشگری در این شهرستان برپا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،جمال عامری‌نسب رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان گفت: نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی شامگاه گذشته در محل مسجد رانگونی‌ها واقع در ابتدای جاده بریم گشایش یافت و تا ۱۲ مهرماه جاری در همین مکان ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند برپا شده است عنوان کرد: ۱۶ صنعتگر صنایع دستی در هشت غرفه در این نمایشگاه به ارائه و عرضه هنر دستان خود می‌پردارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان در ادامه رشد گردشگری و رونق اقتصادی منطقه را در گرو توجه به هنر صنایع دستی دانست و گفت: برآن شدیم تا در این نمایشگاه بستری برای عرضه صنایع دستی و هنری صنعت‌گران و هنرمندان منطقه ایجاد کنیم.

عامری‌نسب افزود: صنایع دستی در ایجاد اشتغال پایدار نیز نقش مهمی دارد و از این رو حمایت از آن‌ها حمایت از صنعت و اشتغال است.

او در پایان با تأکید بر اینکه نمایشگاه صنایع دستی آبادان با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برپا شده است، اضافه کرد: این نمایشگاه هر شب تا ۱۲ مهرماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در مسجد رانگونی‌ها برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.