درخواست اتحادیه اروپا برای توقف اقدامات خصمانه در قره باغ

در پی درگیری های نظامی میان آذربایجان و ارمنستان، اتحادیه اروپا خواهان توقف فوری اقدامات خصمانه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، اتحادیه اروپا خواهان توقف فوری اقدامات خصمانه در «ناگورنو قره باغ» و نیز پایبندی به آتش بس در ایین منطقه شد.

شبکه الجزیره همچنین اعلام کرد تماسی تلفنی میان وزرای دفاع ترکیه و آذربایجان در خصوص تحولات منطقه قره باغ برقرار شد.

وزیر دفاع ترکیه، به همتای آذربایجانی خود اعلام کرد که آنکارا با تمامی امکاناتش از آذربایجان برای حمایت از یکپارچگی سرزمینی حمایت می کند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد در درگیری های قره باغ، 4 بالگرد، 15 پهپاد و 10 تانک متعلق به آذربایجان را منهدم کرده است.
همچنین وزیر دفاع ارمنستان اعلام کرد رفتار ترکیه دارای پیامدهای ویرانگری در جنوب قفقاز و مناطق مجاور است.

نخست وزیر ارمنستان همچنین از جامعه جهانی خواست تا خودداری ترکیه از هرگونه مداخله در درگیری ها در خصوص «ناگورنو قره‌باغ» تضمین شود. او آذربایجان را نیز متهم کرد که علیه ملت ارمنستان اعلام جنگ کرده است.

پیشتر، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در فیس بوک خود اعلام کرده بود شورای امنیت ملی این کشور فورا تشکیل جلسه خواهد داد تا درباره درگیری‌های نظامی اخیر این کشور با جمهوری آذربایجان تصمیم‌گیری کند.

نیکول پاشینیان گفته بود آذربایجان آغازگر درگیری‌نظامی بوده است و نیروهای ارمنستان هم مقابله به مثل کرده‌اند.

اختلاف دو کشور بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره ‌باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

بنابر اعلام نخست‌وزیر ارمنستان، شورای امنیت‌ ملی این کشور با تشدید تنش‌ها تصمیم به تشکیل جلسه اضطراری گرفته است. پاشینیان گفته است که بعد از این جلسه دولت با اعلام حالت فوق العاده به بسیج نیروهای خود برای مقابله با جمهوری آذربایجان خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار