تأکید بر اجرای طرح ۹ در ۹۹ با هدف افزایش حفاظت از عرصه‌های ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بر اجرای طرح جهشی ۹ در ۹۹ با هدف افزایش حفاظت از عرصه‌های ملی تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه منابع طبیعی هر جامعه ثروت آن جامعه محسوب می‌شود و امانتی برای همه نسل هاست اظهار داشت: چنانچه در زمینه حفاظت از منابع طبیعی دقت نشود، جامعه در آینده دچار فقر، گرسنگی و گسترش آلودگی‌ها و بیماری‌ها ناشی از تخریب عرصه‌ها می‌گردد.

او در تشریح برنامه‌های سال جاری اضافه کرد: در برنامه توسعه ششم اقداماتی که در راستای حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری پایدار از منابع طبیعی انجام می‌شود در سه محور مدیریتی، حفاظتی و فرهنگی و ترویجی می‌باشد.

صالحی ادامه داد: امسال فعالیت‌های منابع طبیعی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری سال با عنوان "جهش تولید"، در قالب طرح ۹ در ۹۹ با نگاه جامع مدیریتی در حال اجراست.

او اظهار داشت: ارتقا پوشش حفاظتی با تأکید بر بلوک بندی مناطق بحرانی و بهره گیری از همیاران طبیعت و همچنین مدیریت و بهره برداری از مراتع در قالب طرح‌های مصوب مرتع داری با تکیه بر تولید گیاهان دارویی از موارد این طرح است.


بیشتر بخونید


صالحی ادامه داد: توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره برداری محصولات فرعی، جنگلی و مرتعی، توسعه دولت الکترونیک با استفاده از فناوری‌های روز و سامانه‌های هوشمند، کاداستر اراضی ملی با اولویت عرصه‌های جنگلی و سواحل، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی در قالب طرح‌های مصوب، تشخیص، تعیین حدود و آگهی ذخیره گاه‌های جنگلی، اخذ حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری و توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موارد درنظر گرفته شده در طرح جهشی ۹ در ۹۹ است.

صالحی خاطرنشان کرد: در این راستا، احاله مدیریت و بهره برداری پارک‌های جنگلی با اولویت واگذاری به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام می‌شود و یکی از پارک‌ها بنام سردار دل‌ها سردار سلیمانی و یکی بنام شهدای منابع طبیعی نامگذاری می‌گردد.

او تصریح کرد: ساماندهی شرکت‌های تعاونی فراگیر، راه اندازی سامانه پاسخگویی به استعلامات در دفاتر پیشخوان به منظور کاهش حضور ارباب رجوعان در ادارات، بهره گیری از ظرفیت ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از عرصه‌های منابع طبیعی، اصلاح نظام‌های بهره برداری و مهار عوامل ناپایداری و پایش مراتع از موارد حائز اهمیت و دردست اقدام است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار