۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ایذه به باغات اختصاص دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ایذه با دارا بودن ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغات و با وجود شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی می‌تواند به کلکسیونی از باغات در استان تبدیل شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زادهرئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن بازدید از باغ پسته در ایذه گفت: شهرستان با دارا بودن ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغات و با وجود شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی می‌تواند به کلکسیونی از باغات در استان  تبدیل شود.

او افزود: خوزستان بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی با تولید سالانه بیش از ۱۷ میلیون تن انواع محصولات در کشور محسوب می‌شود و سهم استان خوزستان از تولید کل محصولات کشاورزی کشور سالانه ۱۳.۵ میلیون تن است.

امیری تصریح کرد: خوزستان در بخش باغبانی نیز از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار بوده که وجود بیش از ۷۰ هزار هکتار سطح زیر کشت باغات استان و تولیدی معادل ۳ میلیون ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی گواه این امر است و شهرستان ایذه با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب و متنوع یکی از شهرستان‌هایی است که می‌تواند در توسعه باغات استان نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ایذه ظرفیت توسعه باغات تا ۲۰ هزار هکتار را دارد ادامه داد: همچنین ایذه در زمینه کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران نیز از پتانسیل بالایی برخوردار است و در حال حاضر ۲۵ هکتار سطح زیر کشت زعفران در استان وجود دارد که بیش از ۲۵ درصد آن در شهرستان ایذه کشت می‌شود و ۱۰ هکتار آن با عملکرد بسیار خوب بارور شده است.

این مقام مسئول گفت: با ورود توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران باغات توسعه چشمگیری خواهند یافت و پیگیری‌ها جهت صدور مجوز‌های لازم برای برداشت از حاشیه سد به منظور توسعه باغات شهرستان ایذه با سازمان آب و برق استان در حال انجام است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.