انعقاد تفاهم‌نامه نحوه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی استاندارد در شیراز

تفاهم‌نامه هشت جانبه نحوه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد با هدف کاهش حاشیه بازار عرضه در شورای اسلامی شهر شیراز منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورا و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در جهت اجرایی کردن نامه هیأت وزیران در زمینه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد تفاهم‌نامه بین بخشی فی‌مابین شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری شیراز، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعاون روستایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس منعقد شد.

بر پایه این گزارش، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: تفاهم‌نامه هشت‌جانبه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد در جهت ارتقای سطح دسترسی و سلامت شهروندان و کاهش حاشیه بازار عرضه مستقیم 15 محصول کشاورزی از تولید تا عرضه منعقد شد.

علی ناصری گفت: طی دو هفته آینده شیوه‌نامه اجرایی تفاهم‌نامه مذکور با حضور ادارات مرتبط تهیه شده و به زودی شاهد راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم کشاورزی گواهی شده و استاندارد و حذف واسطه‌گری و دلالی در شیراز خواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه برای نخستین بار است که در کلان شهر شیراز شاهد چنین رویدادی با مشارکت 8 سازمان خواهیم بود اظهار امیدواری کرد که این اقدام گروهی لبخند رضایت مردم شیراز را به همراه داشته باشد.

گفتنی است این تفاهم نامه با هدف عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد، به منظور ارتقای سطح دسترسی و سلامت شهروندان و کاهش حاشیه بازار در بازارچه‌های عرضه ارزاق عمومی شهرداری شیراز با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و شرکت‌های تولیدی و توزیعی بخش کشاورزی دارای گواهی‌ها و مجوزهای قانونی منعقد شد.

همچنین طرح یک فوریتی توسعه بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامی بررسی و ضمن اعلام وصول طرح یاد شده موضوع با قید یک فوریت به کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی کننده و نیز کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک به عنوان کمیسیون فرعی رسیدگی کننده شورا ارسال شد.

دیگر طرح یک فوریتی اعضای شورای شهر در خصوص همسان سازی شارژ کارت‌های رفاهی رانندگان استیجاری شاغل در شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز با کلیه پرسنل رسمی و شرکتی بررسی و ضمن اعلام وصول طرح یاد شده موضوع با قید یک فوریت به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شد.

لایحه شهرداری شیراز درباره اعطاء اذن انتفاع قسمتی از پلاک ثبتی ۹۱۲/۱۶۵۲ بخش ۴ شیراز به مساحت ۳۰۷۱ مترمربع با کاربری خدماتی با حفظ مالکیت شهرداری به سازمان بهزیستی استان جهت ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی، دیگر موضوع مورد بررسی در این جلسه بود که مقرر شد موضوع برای بررسی بیشتر با تشکیل جلسه مشترک به کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شود.

در بررسی طرح اعضا درباره شفاف‌سازی نحوه واگذاری غرفه‌های میادین عرضه میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی با استرداد طرح مذکور موافقت و این طرح بایگانی شد.

طرح خرید محصولات صنایع دستی و آثار هنر‌های تجسمی هنرمندان شیراز ارسالی از کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا بررسی و با کسب آراء موافق اعضا به تصویب رسید.

بر این اساس شهرداری شیراز مکلف شد به منظور حمایت از هنرمندان شیرازی، از محل بودجه سال ۱۳۹۹ نسبت به خرید آثار هنرمندان شاخص شهر شیراز در حوزه هنر‌های تجسمی تا سقف مبلغ ۵ میلیارد ریال جهت استفاده در ابنیه و ساختمان‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری اقدام کرده و رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا به عنوان ناظر شورا بر اجرای این مصوبه نظارت داشته باشد.

دیگر طرح مورد بررسی در یکصد و پنجاه و دومین جلسه صحن عادی، انعقاد قرارداد اجرای پروژه تراموا بود که با کسب اکثریت آرا به تصویب رسید.

بر این اساس عبارت «اجرای پروژه تراموا به طول حدود ۹ کیلومتر در سه فاز که براساس آن فاز اول حد فاصل شاهزاده قاسم تا دروازه اصفهان، فاز دوم حد فاصل دروازه اصفهان تا آرامگاه سعدی و فاز سوم به تکمیل و تصویب مطالعات و تصویب در شورای اسلامی شهر تعریف شده به «اجرای پروژه تراموا بطول حدود ۹.۵ کیلومتر در فاز اول حدفاصل آرامگاه سعدی – کلبه سعدی – چهارراه ادبیات – میدان قائم، فاز دوم حدفاصل میدان قائم - خیابان هجرت- ارگ کریم خانی – حرم حضرت شاهچراغ (ع) - شاهزاده قاسم و فاز سوم حد فاصل شاهزاده قاسم - بلوار سیبویه و پایانه استقلال» تغییر پیدا کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.