۱۷ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال برای طرح‌های آب خداآفرین هزینه شد

 مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال برای ساخت سد قیزقلعه سی و شبکه پایاب سد خداآفرین هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، غفارزاده  مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: سد قیزقلعه سی از نوع خاکی با هسته رسی بوده و هدف از اجرای آن تامین آب شبکه خداآفرین و تولید برق است.

او گفت: طول تاج این سد ۸۳۴ متر، ارتفاع از روی پی ۳۷ متر، حجم مخزن آن ۶۲ میلیون مترمکعب و حجم بدنه سد ۲.۳ میلیون مترمکعب می‌باشد.

او افزود: شبکه پایاب سد خداآفرین نیز آب زراعی ۱۲ هزار هکتار از اراضی توسعه را تامین می‌کند.

غفارزاده گفت: این طرح شامل کانال انتقال اصلی به طول ۵۲ کیلومتر در ۵ قطعه، ایستگاه‌های پمپاژ ثانویه به تعداد ۹ ایستگاه، خطوط برق و نیرورسانی است.

او گفت: اجرای سد قیزقلعه سی در سال ۱۳۸۵ آغاز شده و به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی افزود: طرح شبکه پایاب سد خداآفرین نیز به ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که در صورت تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

او پیش بینی کرد که با بهره برداری کامل از شبکه پایاب خداآفرین برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار