قیمت خرید توافقی خرما در خوزستان افزایش یافت

قیمت خرید توافقی خرما در خوزستان از ۷۳ هزار ریال به ۷۸ هزار ریال افزایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قیمت خرید توافقی خرما در خوزستان افزایش یافتخدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان یکی از استان‌های شاخص کشور در زمینه تولید خرما محسوب می‌شود که با توجه به بارندگی‌های خوب صورت گرفته، امسال شاهد محصولی پربار در نخلستان‌های استان بوده ایم.

او با بیان اینکه امیدواریم در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید مزین شده شاهد جهشی مطلوب در زمینه خرید خرما از نظر کمی و کیفی باشیم افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت نخیلات استان ۴۱ هزار هکتار بوده که از این میزان سطح زیر کشت امسال ۲۳۰ هزار تن خرما برداشت شده است.

امیری با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان خوزستان در تولید و صادرات خرما، حمایت از نخلداران و کشاورزان موضوعی جدی و مورد توجه است، بیان داشت: با پیگیری‌های مداوم و بر اساس دستور مقام عالی وزارت قیمت خرید توافقی خرما در استان خوزستان افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: پیش از این طی جلسات برگزار شده قیمت خرید توافقی خرما در استان ۷۳ هزار ریال تعیین شد که پس از بررسی‌ها و پیگیری‌های مجدانه و دستور مقام عالی وزارت و در زمینه حمایت از کشاورزان و نخلداران این مبلغ به ۷۸ هزار ریال افزایش یافت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.