۱۵٠٠ هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به کشت ذرت اختصاص یافت

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر گفت: امسال یکهزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مجید فیاضی مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر گفت: از مجموع این سطح یکهزار هکتار به کشت ذرت دانه‌ای و ۵٠٠ هکتار به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته است.

اومتوسط برداشت ذرت علوفه‌ای در هر هکتار را ۵٠ تن و ذرت دانه‌ای را ۶ تن ذکر کرد و افزود: ذرت علوفه‌ای برای مصارف دامی و ذرت دانه‌ای برای طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر دوره کاشت تا برداشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای را ١٠٠ روز عنوان کرد و گفت: برداشت این محصول از آذر آغاز می‌شود.

او بیان کرد: بیش‌از ٨٠٠ نفر در کار کاشت و برداشت محصول ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در شهرستان ایرانشهر مشغول به فعالیت هستند.

فیاضی با بیان اینکه کشاورزان ایرانشهر با برداشت گندم زمین‌های خود را برای کشت ذرت آماده کردند گفت: شرایط مناسب آب و هوایی منطقه موجب شده تا در چهار فصل سال شاهد کاشت و برداشت انواع محصولات زراعی باشیم.

شهرستان ایرانشهر با حدود ١٧ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و باغی و ١١ هزار بهره‌بردار یکی از مناطق مستعد کشاورزی در سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.