پرداخت ۳۱ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان کردستانی

معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان گفت:کشاورزان کردستانی از محل خسارت‌های حوادث غیر مترقبه و طبیعی سال زراعی گذشته،بیش از ۳۱ میلیارد ریال غرامت دریافت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سلیمان حیدری معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان گفت:طبق آخرین بررسی‌های کارشناسان بیمه ۳۴ میلیارد و ۲۶۷ میلیون ریال از خسارت‌های وارد شده به بیمه‌گذاران در قالب چهار هزار و ۹۸۲ بیمه نامه این استان به تایید رسیده، ولی کارشناسی مزارع و باغات خسارت دیده همچنان ادامه دارد.

او افزود: تاکنون از این میزان ۳۱ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال به ۲ صورت شامل ۳۰ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال واریز به حساب و ۵۵۱ میلیون ریال نیز به صورت تهاتر در اختیار بیمه گذاران طرف قرارداد قرار گرفته است.

معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان یادآور شد: ۱۳ میلیارد و ۱۳۳ میلیون ریال دیگر نیز در هفته گذشته جمع بندی و دستور پرداخت را دریافت کرده که به زودی این میزان خسارت نیز به حساب بهره برداران واریز می‌شود.

حیدری گفت: کل غرامت‌های تایید شده تا کنون شامل زیربخش دام به میزان ۱۵ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال به تعداد چهار هزار و ۱۰۴ بیمه نامه، طیور ۱۵ میلیارد ریال به تعداد ۱۵ بیمه نامه، محصولات باغی به میزان ۱۶ میلیون ریال به تعداد ۱۴ بیمه نامه و محصولات زراعی به میزان سه میلیارد و ۴۳۷ میلیون ریال به تعداد ۸۴۹ بیمه نامه است.

او تاکید کرد: در سال زراعی گذشته ۲۱۸ هزار راس از دام، ۳۳ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۷۴۹ قطعه طیور، چهار هزار و ۴۰۵ هکتار از باغات و ۱۰ هکتار تنه درختان، ۱۴۲ هزار و ۴۹۷ هکتار اراضی زراعی زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی رفته و براورد پرداخت خسارت به این بخش‌ها حدود ۱۰۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.