آتش نشانان ناجیان جان و مال مردم

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: آتش نشانان ایثار گرانی هستند که با جانفشانی خود در سخت ترین شرایط جان و مال مردم را نجات می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی، امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه در استان در مراسم روز آتش نشانی و خدمات ایمنی گفت: در اسلام بر توجه کردن به جان، مال و آبروی مردم تاکید شده است و شما آتش نشانان با این سه اصل در ارتباط هستید.

او افزود: امنیت بخشی و نجات دادن جان مومن و مسلمان و حتی یک انسان هم از نظر اسلام مهم است و نجات دادن جان یک انسان مهم تراز جان یک مسلمان است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی گفت: مردم با یک تلفن تماس احساس امنیت می‌کنند، زیرا می‌دانند کسانی هستند که حاضرند خدمت کنند و در شرایط حساس و سخت مثل حادثه پلاسکو در تهران که عده‌ای از آنان برای نجات مردم جان خود را فدا کردند و این ارزشمند است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان اوج عظمت اخلاقی و ایثار وگذشت را از ویژگی‌های آتش نشانان دانست و افزود: آنان خود را به آب و آتش می‌زنند تا به مردم خدمت کنند و ما باید قدردان این شغل باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی اظهار کرد: حادثه اجیر شده بشر است و حیات بشر با حادثه‌های نا گوارهمراه است و چرخه زندگی و طبیعت همراه با حوادث است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان هم گفت: در شهر همدان ۱۰ ایستگاه آتش نشانی و بیش از ۲۰۰ نیروی آتش نشان عملیاتی و اجرایی داریم.

وحید علی ضمیرادامه داد: روزانه متوسط بیش از ۴۵۰ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ گرفته می‌شود که حداقل ۱۱ مورد منجر به عملیات می‌شود.

علی ضمیر از نام گذاری ایستگاه شماره ۱۶ میدان امام حسن (ع) به نام شهید حیدر گوران هم خبر داد و افزود: سه آتش نشان همدان در جنگ تحمیلی و آتش نشان حیدر گوران در سال ۸۷ و در عملیات اطفای حریق در بلوار ملت به فیض شهادت نائل آمد.

امروز همزمان با ۷ مهر روز آتش نشانان رژه ناوگان خودرویی آتش نشانی و تجلیل از خانواده‌های شهدا و بازنشستگان آتش نشان هم برگزار شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.