خبرهای جدید برای مستاجران/ کنترل بازار مسکن کلید خورد!

چندروزی است که تغییرات مختلف از جمله افزایش وام مسکن تا نصف شدن حق کمیسیون مشاوران املاک، خبر از تحولات گسترده در بازار مسکن می دهد.

خبرهای جدید برای مستاجران/ کنترل بازار اجاره مسکن کلید خورد!به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روزهای گذشته اخبار متفاوتی از بازار مسکن به گوش می رسد. اخباری که از تغییر نرخ وام مسکن  تا کنترل حق کمیسیون مشاوران املاک را شامل می شود.

یکی از این تغییرات هم به افزایش تسهیلات مسکن جوانان، آن هم به رقم ۴۰۰ میلیون تومان باز می گردد. موضوعی که مسئولان بانک مسکن راجع آن این توضیحات را ارائه می دهند.

مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جزئیات وام مسکن جوانان اظهار کرد: حساب جوانان, حسابی تدریجی است، به این معنا که وقتی شما  اقدام به افتتاح حساب می کنید  به انتخاب خودتان طی فواصل مختلف (یک ماه تا یک سال) باید مبلغی  به بانک  پرداخت کنید.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند بعد از مدت ۱۵ سال افتتاح حساب اقدام به دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیونی در تهران کنند. اگر فردی خواستار تسهیلات با ضرایب بیشتر باشد، باید مبلغ بیشتری به طور ماهیانه به بانک بپردازد.

بازپرداخت وام مسکن جوانان با ۹ درصد سود

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن بیان کرد: بازپرداخت وام مسکن جوانان ۲۰ ساله و باسود ۹ درصد است.‌ این وام محدوده سنی ندارد و همه افراد می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

ایزدی تصریح کرد: ما هر وقت که فرصت  متعادل کردن تسهیلات  را با واحدهای مسکونی بیرون پیدا می‌کنیم, اقداماتی در این  زمینه انجام می دهیم. با توجه به افزایش قیمت مسکن در  بانک مرکزی با پیشنهاد  افزایش سقف تسهیلات توسط بانک مسکن  موافقت شد و وام مسکن جوانان ۶۰ درصد افزایش یافت.

موضوع دیگری که بعد از تغییر نرخ وام مسکن جوانان صورت گرفت، بحث تغییر کمیسیون مشاوران املاک بود که از جانب وزارت صمت به تصویب رسید. اما حق کمیسیون چگونه محاسبه می شود؟

وزارت راه و شهرسازی ناظر بازار اجاره است

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در گفت وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تعیین نرخ کمیسیون مشاوران املاک تحت نظارت وزارت صمت است، بیان کرد: وزارت راه وشهرسازی در این زمینه نقش نظارتی دارد و بررسی در این حوزه هم در شورای عالی مسکن مجدد صورت می گیرد.

او یادآور شد: باید نرخ های کمیسیون به گونه ای تعیین شود که باعث ایجاد نگرانی برای مستاجران و مالکان نشود.

حق کمیسیون مشاوران املاک همانند دستمزد سایر مشاغل در تمام معاملات ملکی پرداخت می‌شود. با توجه به وضعیت کنونی بازار املاک، این مبلغ بر اساس مصوبه صنف برای هر معامله بر اساس فاکتورهای خاصی محاسبه می‌شود و مشاوران املاک موظف هستند، بر اساس تعرفه‌ای که هر سال از سوی اتحادیه مشاوران املاک شهرها ابلاغ می‏ شود، از طرفین معامله، کارمزد بگیرند.

مشکل از آنجا شروع شد که برخی از مشاوران املاک حق کمیسیون خود را بر اساس تعرفه رسمی اعلام شده اخذ نمی‌کنند و در مورد نحوه محاسبه آن توضیح به مراجعه کنندگان نمی‌دهند.

بسیاری از ما نحوه محاسبه حق کمیسیون را نمی‌دانیم و بعد از سر گرفتن معامله، یک نگرانی و سردرگمی مشترک را تجربه می‌کنیم؛ اینکه نکند مجبور به پرداخت مبلغی بیش از مقدار رایج در بازار شویم و سرمان کلاه برود. خوشبختانه، حق کمیسیون بنگاه‌ها نرخ‌ مصوب و فرمول مشخصی دارد که در این مطلب، نحوه محاسبه آن را با هم مرور می‌کنیم.

مبلغ حق کمیسیون بنگاه مشاور املاک همیشه یکی از دغدغه‌های طرفین معامله است. چه اجاره‌نشین باشید چه صاحب‌خانه، حتماً این دغدغه مشترک را تجربه کرده‌اید؛ اینکه حق کمیسیون بنگاه چقدر می‌شود و بنگاه‌دار در محاسبه آن دقت کافی به خرج ندهد و فرد مجبور به پرداخت مبلغی بیشتر از نرخ مصوب شوید.

حق کمیسیون بنگاه‌ها نرخ و فرمول مشخصی دارد. این نرخ توسط اتحادیه مشاوران املاک هر شهر تعیین می‌شود و برای شهر تهران و تعداد دیگری از شهرها مشابه است که در ادامه به نحوه محاسبه آن خواهیم پرداخت.

حق کمیسیون خرید و فروش املاک به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان و کمتر طبق نرخ مصوب اتحادیه مشاوران املاک در شهرهای تهران و شیراز، کمتر از آن، ۱ درصد است که ۰.۵ درصد آن را خریدار و  ۰.۵ درصد دیگر را فروشنده می‌پردازد به این مبلغ، ۹ درصد ارزش‌افزوده نیز تعلق می‌گیرد.

حق کمیسیون خریدوفروش املاک به قیمت بالاتر از ۵۰۰ میلیون تومان

حق کمیسیون خانه‌های بالاتر از ۵۰۰ میلیون تومان در دو بخش محاسبه می‌شود. حق کمیسیون برای ۵۰۰ میلیون اول قیمت خانه همان ۱ درصد است که به‌صورت ۵۰_۵۰ از خریدار و فروشنده اخذ می‌شود. برای باقیمانده قیمت خانه، حق کمیسیون ۰.۵ درصد (۰.۲۵ درصد سهم فروشنده و ۰.۲۵ درصد سهم خریدار) است که با کمیسیون مرحله قبل جمع می‌شود.

فراموش نکنید که به این مقدار، ۹ درصد مالیات بر ارزش‌ افزوده هم تعلق می‌گیرد. طرف معامله موظف هستند مبلغ کل را به‌صورت مساوی بین خود تقسیم کنند و بپردازند.

مفاد جدید محاسبه کمیسیون مشاوران املاک

۱. اگر ملک را بدون ودیعه و فقط اجاره‌بها اجاره کنیم، مبلغ کمیسیون ۰.۲۵ اجاره ماهانه به‌علاوه ۰.۰۹ مالیات بر ارزش‌افزوده

۲. اگر خانه رهن باشد، باید اول طبق این قاعده که هر ۱ میلیون تومان رهن برابر با ۳۰۰۰۰ تومان اجاره است، مبلغ رهن را به اجاره تبدیل کنیم. سپس طبق فرمول ۰.۵ درصد و البته، اعمال مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ حق کمیسیون محاسبه می‌شود.
 
اتحادیه مشاوران املاک از مراجع گوناگون از جمله وزارت صمت به عنوان نهاد بالادستی و وزارت راه و شهرسازی به عنوان نهاد سیاست گذار در بخش مسکن، درخواست کرده تا با افزایش نرخ تعرفه دلالی مسکن موافقت کنند.

پیشنهاد اتحادیه مذکور، هشت دهم درصد (۰.۴ درصد از هر یک از طرفین معامله) از تمامی معاملات مسکن بدون داشتن محدودیت سقف یا کف قیمت مسکن بوده است؛ اما سازمان حمایت به اخذ ۶ دهم درصد (۰.۳ درصد از هر یک از طرفین قرارداد) موافقت کرده؛ هر چند که هنوز پیشنهاد سازمان حمایت به کمیسیون نظارت وزارت صمت ابلاغ نشده تا این کمیسیون، نرخ‌های جدید را به اتحادیه مشاوران املاک ابلاغ کند.

جای خالی دوباره سازمان حمایت در نظارت بر قیمت املاک/ سردرگمی مشاوران املاک از کاهش نرخ حق کمیسیون 

این در حالی است که سازمان حمایت مصرف کنندگان موظف است در شرایطی که افزایش شدید قیمت مسکن منجر به فشار به خانوارها شده، نسبت به تعدیل نرخ‌های متداول برای تعرفه کمیسیون مشاوران املاک اقدام کند نه اینکه با افزایش تعرفه، منجر به فشار مضاعف به طرف معامله شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با خبرنگار مسکن باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه به دلیل تغییر نرخ تورم و افزایش هزینه‌های زندگی لازم است تا حق الزحمه مشاوران املاک تغییر کند گفت: بعضی دوستان در کمیسیون نظارت نظرشان رقم ۲۵ صدم (۰.۲۵) درصد است.

وی در پایان گفت: استدلال آنها این است که چون قیمت‌ها بالا رفته باید درصد کمیسیون کاهش یابد. طبق این منطق اگر احتمالاً در سال‌های آینده قیمت مسکن باز هم بالا رفت باید نرخ کمیسیون مجانی شود، این استدلال به اعتقاد ما اشتباه است.

گفتنی است بسیاری از کارشناسان همزمان با افزایش نرخ حق کمیسیون مشاوران املاک اعلام کردند که این موضوع باعث ایجاد نگرانی برای مستاجران و خریداران مسکن شده است، چرا که آنها علاوه بر افزایش قیمت مسکن باید هزینه های نرخ کمیسیون املاک را هم پرداخت کنند و این خود باعث ایجاد دوباره بازار دلالی در حوزه مسکن می شود.

همچنین چندی پیش خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری در رابطه با نرخ های کمیسیون املاک اعلام کرده بود: با وجود آنکه نرخ کمیسیون املاک افزایش یافته اما بازار مسکن به ویژه در حوزه خرید و فروش با کاهش چشمگیر معاملات رو به رو شده و این بازار در رکود سنگین به سر می برد.

او اظهار کرد: رکود سنگین و افزایش نرخ های مسکن باعث شده که متقاضی چندانی در این بازار وجود نداشته باشد بنابراین این صنف هم همانند سایر صنوف با مشکلات زیادی روبرو شده است.

حال باید منتظر ماند و دید این تغییرات در بازار مسکن، چه ثمره ای برای کاهش قیمت ها در بازار اجاره، خرید و فروش مسکن خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، مشاوران املاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
۱۵ سال بعد ۴۰۰ میلیون با این تورما چی میدن .!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۵۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
چرا ما باید خاک کشور خودمونو با پول دشمن مقایسه کنیم مگر ما تو امریکا زندگی میکنیم که اینقدر دلار دلار میکنید چرا باید خودمون ارزشی برای خودمون قائل نباشیم مگر ما مستعمره امریکا هستیم به جهنم که دلار رفته بالا چه ربطی به خاک ایران داره هیچ چیز نباید گران بشه مگر اجناسی که با دلار وارد میشه مگر زمین ایران وارداتیه خاک خودمونو فروختیم به امریکا حالا باید با دلار بخریم این چه منطقیه چه استدلال مسخره ایه دولت بی عرضه است وگرنه راحت میشه کنترل کرد همه چی دست دولت دلال و دلالهاست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۳۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
چرا باید کمیسیون بنگاهها درصدی باشه که تلاش کنند برای سود بیشتر قیمت را بالاتر ببرند از اولم اشتباه بود همین مسئله بنگاهها را ترقیب به بالا بردن قیمت میکند یک قولنامه چقدر زحمت دارد وملک هر قیمتی باشد برای نوشتن قولنامه یکسان است پس حق کمیسیون باید یک نرخ مشخص باشد نه درصدی از قیمت معامله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۳۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
با وام زیاد دادن مشکلی که حل نمیشه زیادترم میشه با محدود کردن مالکیت به تعداد انگشت شمار و مالیات بالاتر از 50 درصد برای مازاد ان بعد از مهلت برای عرضه به بازار دست دلالان و محتکران و سودجویان را از ضروریات زندگی مردم کوتاه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
۱۵ سال دیگه ۴۰۰ ملیونو باید کمیسیون .بدیم بااین تورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
کلیدخورد یعنی تاالان بدون قفل بود وازحالا یک قفل کلک برای اون هم درست کردند اون هم ایرانی که هرموقع بخوای بازش کنی بایدازروغن ترمز ونفت استفاده کنی یاببری باکمان اره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
متاسفم این صاحبخونه ها را خدا از سرشون نگذره اجاره را دو برابر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
از بانک مسکن خواهش میکنیم
بفکر مردم باشند
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۸:۰۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
امید وارم سال بعد همه چیز خوب بشه ...
واقعا من جوان چطور به فکر تشکیل خانواده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
40 درصد افزایش بنگاه هست برای اینکه پورسانت بیگرید پیش تر قیمت میربر بالای باید این را جرمه کند تو این کار نه کنه
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۷:۰۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
به قول بعضي ها چرا آدرس اشتباه ميديد
قيمّت ارز را كنترل كنيد
هوار......
واي......
خدا.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
چرامرزها راخودتان بستید
Iran (Islamic Republic of)
ققنوس
۰۳:۰۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
گرفتین مارو . بخدا بعضی وقتا علیرغم حالم بدم به حرفهای مسئولین میخندم چون خودتونم میدونین اینا همش جوکه جوک
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۲:۴۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
فقط قانون مالیات برعایدی معامله مسکن دردرجه اول وقانون مالیات برخانه های خالی دردرجه دوم میتواندترمزقابل اطمینانی برای مهاررشدبی رویه ی قیمت مسکن باشد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
بنده خدا هر چقدر هزینه بالاتر بره قیمت میره بالاتر مالیت را بساز وبفروش وتولید کننده نمی ده که توی مصرف کننده باید بدی سر کار نباش ادرس عوضی دارند بهت می دهند
Iran (Islamic Republic of)
قربانی بورس
۰۱:۳۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
از وقتی خرید وفروش توی سایت دیوار وامثالهم باب شد قیمت مسکن بطور چشمگیری بالا رفت و قیمت مصالح ساختمانی سر به فلک کشیده وبدتر از همه که مسکن به کالای سرمایه ای تبدیل شده وقیمت زمین که هفتاد درصد ارزش ملک را شامل میشود و ملت ایران که قربونش برم که بویی از انصاف نبردیم که هر وقت عرضه کننده ایم همه چی خوبه وهر وقت مصرف کننده ایم زمین وزمان را به هم میدوزیم وهیچ وقت به علت اصلی مشکلات توجه نداریم بجای اعتراض به بی کفایتی مسعولین که در تمام امور مشهوداست به فکر کمسیون وکارمزد این صنف واون صنف افتادیم و مثل همین خبر که نمیدونم نصف شدن کمسیون چه ربطی به ارزانی اجاره وخرید مسکن دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
مستاجر درمانده
۰۰:۵۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
چرا با اینهمه دارم اجاره و کمسیون و قیمت خونه هنوزرررر هر 1میلیون ب ازای 30هزار تومنه واقعا چرا مثل یارانه ها این تبدیل اجاره و رهن نباید تغییری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اگرمشاوران املاک بحق قانونی خودشون قانع بودن نیازی به کاهش کمیسیون نبوداین جماعت خون مردم رومیخورن اصلابحق خودشون قانع نیستن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
درسته حق کمیسون‌زیاده ولی مشگل دولته مشگل حق کمیسون که کلید را‌اجاره ومی فروشن بخود اجازه پیگیری روال واگذاری را نمیدهند این همه مراکز انتقال املاک وخودرو اگر درامد نداشت از سوپر مارکت وبقالی تو کشور بیشتر نبود اون هم با درامد افسانه ای هیچ شغلی اینقدر درامد نداره الان دیگه دولت‌حسودیش شده نرخا را کم کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
دولت دیگه خیلی خراب کرده
خدا کنه زودتر بره واز این جناح وطیف دیگه کسی نیاد
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۲۳:۳۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
گرانی کالاها صعودی شده و فراگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
الان در ایران افغانی هایی هستند که در برخی از مناطق شهر درخانه های خوب زندگی میکنند ،در حالی که بعضی از مردم خود ایران باید به سختی خانه ای پیدا کنند.
Canada
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
وای چه مسئولین با وجدان
خسته نباشید قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
9 درصد سود آگه بود من دستم قطع می کنم کمتر 50 درصد نیست اسمش 9 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
دروغ دروغ و باز هم دروغ !
Iran (Islamic Republic of)
داود سلیمانی کمیجانی
۲۲:۱۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
به بهانه‌ای باز هم می خواهید دارایی ها مردم را ازجیب شان خالی کنید
Iran (Islamic Republic of)
عزراییل
۲۲:۱۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
فقط فقط راهش اینه تمام بنگاهارو تعطیل کنند برای هر محله نسبت به تراکمش بزارن بنگاه بزنن یعنی یک الا5بسته به محله ها تا دست دلالان کثیف از روی ملت بی گناه جنگ دیده برداشته بشه والا خون مردم همین دلالان میخورن مثل زالو هستن
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۲۲:۰۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
وام ۱۵تومنی ودیعه روبدین کنترل مسکن طلبمون والابقران دنبال زیربغل مارمیگردن
آره آهان بنگاهی ارفرذااینو اجرامیکنه آقاولکنیدتوروقران دردمردم چیزدیگس بنگاه ایناروبیخیالشید
بچسبیدبه داستان وام ودیعه چیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
من به این نتیجه رسیدم که هر کجا رو دولت میخواد کنترل کنه میزنه داغون میکنه متل بازار ارز وبازار خودرو
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
اقایون اظهار نظر نکنند بهتره هر کاری که می کنند برعکس وضع را بدتر می کنند ساکت باشید لطفا خسته شدیم از وعده سر خرمن شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
شناسایی خانه های خالی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
یعنی چی که کنترل بازار مسکن کلید خورد ؟ بازار مسکن خوابه خوابه ن میخرن نه میفروشن و نه تمایلی برای این کار دارن دولت کاری نکرده به اسم دولت هم ننویسید دیگه رکود اقتصادی داره شروع میشه
Germany
امید
۲۱:۱۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
بازم گشایش باز هم عید شنبه و یکشنبه خدا رحم بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۰:۳۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
خدا رو شکر همه چی درست شد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۱۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
شاید بهترین گزینه به جای وام و ساخت مسکن ملی و ... این باشه که به مستاجران ،۲۰۰ متر زمین دولتی واگذار کنند ، تا با پول رهن و اجاره ای که پرداخت میکنند ، خودشون زمین رو بسازند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
اسم کلید میاد تمام بدنم میلزه میشه طرح ندید هر موقع طرح میدید صاحبخونه ها خونشونو گرون میکنن خرج بنگاه خرجهای دیگشونو از ما میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۹:۴۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
ای لعنتی های بی خدا چی شد دوباره نوبت بازی با مسکن شد؟ هر چند وقت یه مدت دلار و سکه و بعد از یه مدت مسکن بعد یه مدت خودرو بعد یه بورس و...... خدایا خدایا این رانت خواران و خون مردم خورها رو نابود کن بخورید بدزدید دیدار به قیامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
هیچی باز اجاره خونه میده بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
لطفا حتما نظر را بگذارید مردم ببینند ما چه دیدی نسبت به شما داریم شما چه دیدی به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
قیمت پوشک بچه رو هم نمی تونن کنترل کنن چه حرف ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
همون مردم امید داشتند که چیزی نخورند نپوشند فقط یک سرپناه داشته باشند با این تصمیم نابود شدو بر باد فنا رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
بازار مسکن که هیچ، بازار همه چیز افتضاحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
لطفا نظر را بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۲۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
کنترل افسارگسیخته اجاره بها درصورتی کنترل میشه که هر سال طبق قانونی سفت و سخت مبلغ افزایش اجاره بها رو دولت اعلام کنه و قوانینی جهت اجرا صادرشود که مالک نتواند بیهوده مستاجر را بیرون کند و باید دلیل محکمه پسندی برای این کار ارائه نماید از جمله عدم صلاحیت مستاجر و یا عدم توانایی پرداخت اجاره و یا فروش ملک به غیر .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۴۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
خخخخخ وامی که قراره پانزده سال دیگه داده بشه چطوری میتونه امروز نرخ مسکن را کنترل کنه . بماند که پانزده سال دیگه چهارصد میلیون چقدر ارزش داشته باشد و از طرف دیگه وام یعنی بالا بردن تقاضا در حالیکه عرضه خیلی کم هست که خودش باعث افزایش قیمت میشه نه کاهش . کم کردن حق کمسیون هم کوچکترین تاثیری روی نرخ مسکن نداره. هفت ساله دولت به نساختن مسکن افتخار کرد و نمیشه اینهمه کمبود را یکساله جبران کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
با خبر که وضعیت درست نمیشه هر وقت یه کاری کردن که نتیجه داد و مسکن اوضاعش خوب شد، اون موقع اعلام کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
چه زود به فکر افتادن!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید.صبر کنید حالا کجاشو دیدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
واقعا باید به این حرفا اعتناد کرد ؟! یعنی کسی هم هست دیگه این چیزارو باور کنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
من مستاجرچ گناهی کردم ک ۸۰۰تومن بدم به بنگاه.این املاکیاخون مستاجرا راخوردن.خوب طرف دار هم دارن.دولت بفکرهمه هست الامستاجر.به جا این ک به فکرمستاجرباشن روزبه روزبیشتربا دودستی میکوبن توسرمستاجر.برایه برگ ک عرض سه دیقه به دست ما میدن باید۲تومن پول کمیسیون از هرطرف معامله بگیرن خوب دکتری هم اینقدحقوق نداره.توروز۱دونه قراردادم ک داشته باشن خودتون حساب کنین توماه چقدحقوقشون.لعنت ب این قانونها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
من مستاجرچ گناهی کردم ک ۸۰۰تومن بدم به بنگاه.این املاکیاخون مستاجرا راخوردن.خوب طرف دار هم دارن.دولت بفکرهمه هست الامستاجر.به جا این ک به فکرمستاجرباشن روزبه روزبیشتربا دودستی میکوبن توسرمستاجر.برایه برگ ک عرض سه دیقه به دست ما میدن باید۲تومن پول کمیسیون از هرطرف معامله بگیرن خوب دکتری هم اینقدحقوق نداره.توروز۱دونه قراردادم ک داشته باشن خودتون حساب کنین توماه چقدحقوقشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
خواهشاً بالادستی ها فکری به حال مستأجران باشن بااین گرونی ووضع بدکار ودر آمد کم چطورقیمت اجاره وپیش رو بالا میبرن ازخدا نمیترسیدبیشترمردم ماقشرکارگرومستاجرن به فکرشون باشیدقیمت روکه پایین نمیارید بالا هم نبریداینقدر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
تا الان کجا بودن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
اونایی که خونه ندارن برگردن به روستاها تا خونه های شهر خالی بشه و رو دستشون بمونه، اینقدار مدام گرونش نکنن
Russian Federation
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
ما داریم له میشیم بزودی انشالله مسئولین رو له میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
در این شرایط گرانی چرا حق کمیسیون نصف کردید مشاورین املاک چه گناهی کردن قیمت دلار بیارید پایین اگه واقعا مسئولید
Iran (Islamic Republic of)
mehr
۱۶:۵۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
مشاورید املاک چه گناهی گردند ؟ میخواهید لیست کنم گناهاشون رو ؟ همه رو به یک چشم نمیبینم ( تقریبا 95% املاکی ها عین هم و خدا نابور هستند و فقط پول رو میشناسند ) اون 5% هم مابقی هم بنده به چشم ندیدم ( فقط یک نفر واقعا املاکی با انصاف دیدم که سال 92 فوت کرد ! ) به والله اگر املاکی ها انصاف داشتند نیاز به هیچ نظارتی روی بازار املاک و فشار نبود ! کار توسط همین املاکی ها اگر درست اجرا و اداره میشد بهشت میشد بازار ملک ! ولی املاکی که با طرف فروشنده بابت یک ملکی که قیمتش 1 میلیارد هست طی میکنه که من ملکتو 2 میفروشم 200 پورسانت بده ! اینجوری با گفتن دروغ های زیاد قیمت ملک رو میبره بالا ! فقط برای دریافت اون پورسانت ! پس در واقع اگر قوانین سفت و سخت برای املاکی ها در نظر گرفته بشه نیازی به هیچ افزایش قیمت وام و .... این موارد نیستیم ! البته این املاکی ها ( اون 95% ) فکر اون دنیا رو نمیکنند ! وقتی که ازشون چند هزار برابر خسارت گرفته شد تازه به خودشون میان .... خیلی ها هم تو این دنیا پس میدن .... املاکی همسایه ما با 10 میلیارد سرمایه خالص مالی ( به جز خانه و .. ) فرزندشو از دست داد ! ، یک پسر دیگه هم افسردگی شدید گرفته تو سن دوم دبیرستان ... این هم عاقبت آوردن پول زور و غیر حلال به منزل !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
کنترل شما باتری ندارد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۴۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
خیلی قشنگه قبلا وام می گرفتیم خونه بخریم حالا وام میگیریم مستاجر بشیم بعدن وام میگیریم که وام بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
لطفا این چه وضعیتس خسته شدیم شب میخوابیم صبح نشده قیمتها بالا رفته خودمون بهم رحم نمیکنیم از دیگران چه توقع با این وضعیت فقط مردن که آدم رو نجات میده
من که مسببین رو سپرده به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۳۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
متاسفم این خبر صحت داره عجب شاید خواب بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
قیمت اجاره نجومی بالا میره،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
مشاور املاک مشاوره نمی کنه.خودش ماک می خره و می فروشه و می سازه و همه کار می کنه.
مشاور املاک باید مشاوره بده درصدش رو بگیره.
هر کی یه مبایعه نامه ورداشته دو تا مهر درست کرده افتاده تو سایت دیوار هر کاری دوست داره می کنه.
تو هر راسته یکی در میون دفتر املاکه.صاحب نداره بابا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
مشاور املاک ها چرا توی سالهای 92 تا 96 نتونستن گرون کنن؟ مشکل تحریم و بی ارزش شدن پوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
اگر حرف نزنی کسی نمیگه لالی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
دلار بشه ۱۰۰۰ تومان اگر خونه نشد ۵۰ میلیون هرچی خواستی بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
این کلید کجاها که نخورده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
بهترین تحول اینه که هر کد ملی یک مسکن بیشتر حق مالکیت نداشته باشه و قول نامه ای قابل قبول نباشه.یا اگر طرف برای بچه هاش میخواد، با کد ملی هر بچه اش بتونه یک خونه داشته باشه. چون مسکن نیاز اولیه است
یاد اون لطیفه افتادم که جوون اروپایی از جوون ایرانی میپرسه ، آرزوهات چیا هستن، جوون ایرانی میگه ، ازدواج ، خونه ، کار خوب و ....، جوون اروپاییه میگه، گفتم ، آرزوهات رو بگو نگفتم که نیازهای اولیه ات رو بگی که....!
Germany
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
وقتی میگویند کنترل بازار کلید خورد بدانید بیچاره شدیم مثل کنترل لبنیات یا خودرو یا .....
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۳۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
صنف مشاور املاک اصلاحات زیادی نیاز داره!
اینکه هرکی بازنشست شد و یک پولی داشت بره املاک بزنه و چهار نفر که هیچ تخصصی در ملک ندارن
مگه یک منطقه چندتا املاک میخاد یک جاهایی 4 ، 5 تا بنگاه کنار همدیگن همش دنبال زدن زیر آب هم و گرفتن فابل از همن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
*****اتحادیه صنف املاک ؛ موجب تشویق بخش قابل توجه ای از سازمان ها و شرکت ها به ایجاد اشتقال کاذب شده است که هزینه سرباری را به عموم مردم تحمیل می کند و شایسته است قوای سه گانه برای نجات اقتصاد و بستن راه های فساد و پول شویی ؛ با ثبت معاملات مسکن و خودرو و سایر معاملات در سامانه های امن و قابل رهگیری به جنگ اقتصادی و دلال بازی پایان داده و استعدادهای خدادادی را به سمت تولید راهنما باشد*****
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
تنها راه کاهش قیمت ( مشاوران املاک در ملک ، بنگاه های معاملات خودرو ....) ، پایین آوردن تعرفه برای واسطه ها میباشد. مثلا در حوزه مسکن تعرفه یا کمیسیون مشاوران املاک بایستی کاهش یابد تا تشویق برای بازار گرمی جهت افزایش قیمت مورد معامله انجام نگیرد . هر چه تقاضا کمتر شود قیمت هم پایین می آید و نیاز به دخالت دولت تدبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
الان این خبر کجاش بیانگر کنترل بازار مسکن بود؟؟؟؟ همش که شد حق الزحمه املاکیا که!!! یه کاری کنن فروشنده ملک و صاحبخانه ها اینهمه دلبخواهی قیمتشونو بالا نبرن، اصل قضیه اینه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
کجاش بیانگر کنترل بازار مسکن بود؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۱۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
تا زمانی که نرخ ارز کاهش پیدا نکند هیچ گشایشی در هیچ شغلی به وجود نمیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
میگم عادت کردین به وعدهای الکی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
عزیز من دیروز دنبال خرید خونه 50 متری بودم زیر 900 میلیون توی تهران پیدا نمیشه و یکی هم پیدا شد اول بنگاهی قیمت برد بالا بعد هم فروشنده در عرض 10 دقیق متری 2 تومن گرون کرد گفتم چرا گفت ماشین 206 گرون شده . هم خنده داره برای شمای شنونده هم گریه داره برای من که کل سرمایه زندگیم جمع کردم برای خرید خونه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
عزیز من دیروز دنبال خرید خونه 50 متری بودم زیر 900 میلیون توی تهران پیدا نمیشه و یکی هم پیدا شد اول بنگاهی قیمت برد بالا بعد هم فروشنده در عرض 10 دقیق متری 2 تومن گرون کرد گفتم چرا گفت ماشین 206 گرون شده . هم خنده داره برای شمای شنونده هم گریه داره برای من که کل سرمایه زندگیم جمع کردم برای خرید خونه
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۲:۲۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
اگه جلوی دلار رو گرفتی، جلوی افزایش بقیه چیزا رو هم میتونی.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۱۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
از دولت محترم خواهش میکنم کاری به کنترل قیمت مسکن و اجاره نداشته باشد و همین قدر که قیمت اتومبیل . ارز . سکه . مرغ . تخم مرغ و.....را کنترل کردید ما از شما ممنون هستیم و به شما خسته نباشید میگوییم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس*
۱۷:۴۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
هدایتی
۱۲:۱۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
اتحادیه صنف املاک ؛ موجب تشویق بخش قابل توجه ای از سازمان ها و شرکت ها به ایجاد اشتقال کاذب شده است که هزینه سرباری را به عموم مردم تحمیل می کند و شایسته است قوای سه گانه برای نجات اقتصاد و بستن راه های فساد و پول شویی ؛ با ثبت معاملات مسکن و خودرو و سایر معاملات در سامانه های امن و قابل رهگیری به جنگ اقتصادی و دلال بازی پایان داده و استعدادهای خدادادی را به سمت تولید راهنما باشد.
Iran (Islamic Republic of)
مصلح
۱۱:۵۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
حق مشاوره املاك خيلي بالاست بهمين جهت در هر خيابان 10 مشاور املاك وجود دارد. بايد بين مشاورين املاك رقابت ايجاد شود تا قيمت پايين بيايد.
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۱:۵۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
سال ۸۲ زمانی که پسرم ۱۰ ساله بود اقدام به افتتاح پس اندازمسکن جوانان نمودم بعداز ۱۵ سال وام متعلقه ۳۹ میلیون شداکنون پسرم ۲۷ سال سن مجرد ،بیکار ،علی برکت اله .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
خبر بدی بود. چون دولت دست رو هرچی میذاره بهترش کنه بدتر میشه.میاد ابروشو درست کنه چمشم کور میکنه.از صبح تا شب درگیر مسایل مالی هستیم و تلاش برای بقا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
کدام وام کدام وعده مگر شما از قول سخنگوی رفاه اعلام نکردید اواخر شهریور ماه به جاماندگان وام یک میلیونی پرداخت میشود پس کو هنوز تک ریالی واریز نشده وشما هم اصلأ از مشکلات مردم خارج شدید لطفاً از آقای شمس بخواهید چرا دروغ گفته متشکر
Iran (Islamic Republic of)
*
۱۱:۴۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
حاجی یه فکری هم بحال گوشی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
لطفا، تشریف ببرید بنگاه ها ببینید چطور مبالغ دل بخواهی ازتون میگیرن، نه قانون هست نه چیزی. دیروز بنگاهی رک و پوست کنده بهم گفت قانونا حق کمسیونت یک و خورده ای میلیونه ولی ازم 4 ت گرفتن. اونم برای دو بنگاه . قضیه بنگاه تو بنگاه بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
درک تایاد دارم هرچیزی راکه اعلام کردن می خوان ارزون بشه دقیقا دوبرابر گرانتر شد این حرفها فقط پاس کاری میشه بین مسئولین زحمت کش ودر نهایت هیچ کس پاسخ گو نیست وطبق معمول فشار بر م-------دم فقیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
نه کاری می کنند نه فکر مردم هستن ولی ازروزی که بگندد نمک نمکش می زنند
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۵۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
خدارو صد هزار مرتبه شکر که همه چی درست شد
Iran (Islamic Republic of)
علی*
۱۰:۲۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
قیمت ماست هم یه چند روزی هست افزایشی نداشته و گرون نشده .. خلاصه خاستم به مسئولین عزیز یادآوری کنم یوقت جا نمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
زنده باد آقای جهانگیری و روحانی .
دستور کاهش کمیسیون املاکی ها مشکلات گرانی مسکن را حل کرد .
املاکی های محترم لطفاً واحدهای تجاری خود را در اوج بفروشید و دلار کنید و به ترکیه تشریف بیاورید و ضمن اخذ تابعیت و اقامت ، از فضای تجاری و رقابتی این کشور استفاده کنید .
Iran (Islamic Republic of)
علی*
۱۰:۰۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
تیتر خبر رو خوندید .. کنترل بازار مسکن کلید خورد .. اصلا یه چیز نشدنی هااااا ... حق کمیسیون چهارتا املاکی رو بالا پایین میکنید میگید بازار مسکن رو کنترل کردید
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۰:۰۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
مردم دیگه توی این 40 سال فهمیدن همه یس وعده ها دروغه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
مشکل مسکن حل شد
Poland
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
قیمتهای فعلی مسکن و اجاره حبابی است و حداقل 70 درصد ان من دراوردی است که روزانه بر اساس بالا رفتن نرخ دلار محاسبه میشود !!!!!
راه حل عاجل ان ورود قاطعانه و مقتدرانه دستگاههای مسیول حکومتی است تا برای ان حد و مرزی معقول تعیین کنند., که متاسفانه امیدی به ان نیست چون در این اوضاع احوال انقدر " سمن " است که " یاسمن" پیدا نیست!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
همانطور که بازار خودرو کنترل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
بابا اول ارز رو کنترل کنین بقیه پیشکش ببینیم عرضه دارین یا همش حرفه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۵۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
یکی از مهمترین عوامل گرانی مسکن و اجاره فقط دلالان و بنگاهیان هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
همش شده وعده
بازار مسکن نیاز به اقدامات قانونی داره یعنی چی یه عده برای خودشون قیمت تعیین می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
خونه و ماشین دیگه در حد آرزوئه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
مشکل اصلی بازار مسکن حق کمیسیون املاکی ها نیست!
بر قیت ها نظارت کنید
Iran (Islamic Republic of)
Haji
۰۹:۰۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
به امید روزی که همه خانواده ها یه تکه از زمین خدا را در اختیار داشته باشند و در زیر سقف که متعلق به خودشون هست زندگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
،،،،،،،
۰۹:۴۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
حاجی تو دیگه چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
اگر واقعا بفکر کنترل قیمت مسکن هستند باید اتحادیه بنگاه های مسکن کمیسیون بنگاه ها را از درصدی از فروش نبدیل کند به متراژ ملک مورد معامله با قیمت حداقل کارشناسی منطقه که از سوی دادگستری اعلام میشود
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۸:۵۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
خدا به مردم رحم بکنه بازم گشایش اینبار در بازار مسکن این رمزه صد در صد قیمت ملک میشه عین دلار و طلا
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۸:۳۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
دل خوش نباشید فقط اینا در حد حرفه
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگ
۰۸:۳۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
وام ودیعه مسکنی رو که خود دولت تایید کرده بود الان به سایت مرجعه میکنیم به بهانه های الکی رد کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
چرا باید درامد مشاورین کم شود؟دولت سیمان و آجر و حق الزحمه دفترخانه ها و به طور کلی تورم را کم کند
Netherlands
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
سلام
خونه ماپارسال ۱ میلیارد 500 بوده الان شده 3 میلیارد و ۵۰۰ حالا یه سوال 0.5 درصد 1 میلیارد بیش تر یا 0.25 درصد 3 میلیارد یه جوری برخورد می کنند که انگار پول کم تر گیرشون می اد نه اقا جان خیلی بیش تر پول می گیرید سال دیگه بشه 1 هزارم درصد هم باز بیشتر امسال پول می گیرید
فعلا که هر ادم پول داری بساز بفروشه
۱۲
آخرین اخبار