مدیرعامل سازمان آتش نشانی بوشهر:

شهرک نیایش و تنگک‌‎‌های بوشهر ایستگاه آتش نشانی ندارند/ بیمه حوادث خانه‌ها ضرورتی انکارناپذیر

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهر بر ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک نیایش و منطقه تنگک‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی و تعداد جمعیتشان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز هفتم مهر روز آتش نشانی است. به همین مناسبت با فیصل محبی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهر گفت‎‌وگو کردیم؛ گفت‌وگویی که در آن هم از وسعت کار او و همکارانش صحبت به میان آمد و هم توصیه‌هایی به مردم برای دور ماندن از حوادث.

او گفت: حوزه کار آتش نشانی شهری گسترده است از اتفاقاتی مانند رها کردن حیوان در محیطی که گیر افتاده و درآوردن انگشتری که در انگشت فردی گیر کرده تا آتش‌سوزی‌های گسترده.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر ادامه داد: نیرو‌های آتش نشان ۲۴ ساعته در سه نوبت کاری در خدمت مردم هستند و همکاران ما حتی وقتی که در نوبت کاری هم نیستند خود را در آماده باش برای کمک به مردم می‌دانند.

محبی ادامه داد: همکاران ما آماده‌اند علاوه بر کمک به شهروندان بوشهری هر گاه نیاز باشد برای امدادرسانی به نقاط دیگر استان هم بروند.

ایستگاه آتش نشانی باید در شهرک نیایش و تنگک‌‎‌ها ایجاد شود

او با اشاره به اینکه بوشهر چهار ایستگاه آتش نشانی دارد، بیان کرد: نیاز است که در شهرک نیایش و محله تنگک‌ها نیز ایستگاه داشته باشیم که اکنون برای ایجاد ایستگاه در شهرک نیایش زمین تامین کرده‌ایم، اما برای ساخت ایستگاه نیازمند کمک مسئولان استانی هستیم، زیرا اعتبارات شهرداری پاسخگو نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر عنوان کرد: اگر چه ساخت این ایستگاه به کمک رسانی در محله تنگک‌ها نیز کمک می‌کند، اما آن محله با توجه به وسعت و فاصله‌اش، به ایستگاه مستقل نیاز دارد.

کمبود تجهیزات امدادی در ارتفاع

محبی، در خصوص وضعیت ناوگان خودرویی هم گفت: «روزگارمان بد نیست»، اما کمبود‌هایی داریم. اکنون که ساختمان‌ها بلند و بلندتر می‌شوند لازم است تجهیزات ما نیز برای کمک در ارتفاع بهبود یابد. به طور مثال نیاز به نردبان‌هایی داریم که ۵۵ متر باشند یا بالابر‌های تلسکوپی می‌خواهیم تا وقتی در طبقات بالای یک ساختمان اتفاقی رخ می‌دهد همکاران ما بتوانند به مردم بهتر خدمت رسانی کنند.

او ادامه داد: نیروهایمان سال‌هاست برای کمک در ارتفاع آموزش دیده‌اند و سه سال است که رزمایش‌هایمان همه در ارتفاع انجام گرفته، اما آموزش نیرو کافی نیست و باید تجهیزات داشته باشیم.

مواد ضدعفونی الکلی را در خودرو نگذارید

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر به شرایط کرونایی که باعث شده مردم از وسایل ضدعفونی کننده بیشتر استفاده کنند اشاره و به صاحبان خودرو توصیه کرد که الکل را برای ضدعفونی کردن در خودرو نگه ندارند، زیرا گرما باعث آتش گرفتن آن می‌شود و آسیب‌های فراوانی وارد می‌کند.

محبی تاکید کرد: اگر چه این موارد را در بوشهر کم داشته‌ایم، اما باز هم باید مراقب بود.

کار با کپسول آتش نشانی را یاد بگیرید

او به همه توصیه کرد: در خانه و خودرو کپسول آتش‌نشانی داشته باشند و کار با آن را هم یاد بگیرند تا اگر حادثه‌ای پیش آمد بتوانند تا زمانی که آتش نشانان می‌رسند به کنترل حادثه کمک کنند. البته پیش از همه این‌ها باید هنگام حادثه خونسردی خود را حفظ کنند تا بتوانند کپسول را به کار گیرند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر افزود: این روز‌ها خانه‌ها پر از وسایلی هستند که در صورت وقوع آتش امکان گسترش آن وجود دارد اگر افراد کار با کپسول را بلد باشند می‌توانند به سرعت از گسترده شدن شعله‌های آتش جلوگیری کنند.

محبی گفت: شماره ۱۲۵ آتش نشانی را به یاد داشته باشند و در صورت وقوع حادثه به سرعت با همکاران ما تماس بگیرند. نیرو‌های ما اگر در ازدحام خیابان گرفتار نشوند ۳ تا ۵ دقیقه‌ای خود را به محل حادثه می‌رسانند.

بیمه آتش سوزی فراموش نشود

او، بیمه کردن خانه‌ها را در برابر حوادث ضروری خواند و تاکید کرد: مردم خانه‌هایشان را بیمه آتش سوزی کنند تا در صورت وقوع حادثه بتوان خسارت‌ها را جبران کرد.

استاندارد آسانسور‌ها جدی گرفته شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر افزود: گیرافتادن در آسانسور یکی از مواردی است که زیاد پیش می‌آید. به غیر از اینکه صاحبان ساختمان باید از آسانسور‌های استاندارد استفاده کنند، لازم است که بررسی‌های دوره‌ای آسانسور ساختمان‌ها به موقع انجام گیرد تا مشکلی برای ساکنان و استفاده کنندگان از این وسیله پیش نیاید.

او همچنین بیان کرد: باد‌های موسمی نزدیک است شهروندان سری به بالکن و پشت‌بام خانه‌هایشان بزنند و وسایلی را که در صورت وزش باد امکان پرتاب شدنشان وجود دارد، جمع کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.