کتاب"سرود‌های بی تکرار" در سنندج رونمایی شد

همزمان با هفته دفاع مقدس کتاب "سرود‌های بی تکرار" به قلم "شیلان اویهنگی" از تولیدات حوزه هنری استان کردستان در سنندج رونمایی گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در این مراسم که ۷ مهرماه همزمان با روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس برگزار شد ضمن رونمایی از کتاب "سرود‌های بی تکرار" خاطرات شاعران انقلابی کردستان از پوستر غرفه مجازی کتاب‌های دفاع مقدس "روشنای خاطره ها" به نام شهید والا مقام ماموستا برهان عالی نیز پرده برداری گردید.

امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان در این برنامه که جمعی از مسئولین استانی و هنرمندان نیز حضور داشتند گفت: کتاب سرود‌های بی تکرار از محصولات دفتر فرهنگ ومطالعات پایداری حوزه هنری استان کردستان به کوشش شیلان اویهنگی از نویسندگان توانمند وفعال حوزه ادبیات پایداری زندگینامه جمعی از شاعران استان کردستان را در ۳۱۰ صفحه با قلمی شیوا به رشته تحریر درآورده است.

او افزود: در این کتاب که در دو فصل و یک مقدمه نگارش گردیده زندگینامه ۱۳ شاعر کردستانی در شهر‌های مختلف از طریق مصاحبه حضوری جمع آوری و تدوین گردیده است که می‌تواند برای پژوهشگران و علاقه‌مندان حوزه ادبیات کردستان به عنوان یک مرجع مورد استفاده قرار گیرد.

مرادی ادامه داد: در بخش دوم کتاب نویسنده در یک پژوهش بسیار ارزشمند زندگینامه ۶ نفر از شاعران ارجمند کردستان را که دیگر در میان ما نیستند را به همراه منتخبی از آثار این عزیزان نگارش کرده است که این فصل به نوعی کاملترین زندگینامه این ادیبان کرد محسوب می‌گردد.

او سپس به غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس تحت عنوان "روشنای خاطره ها" اشاره کرد و گفت: این غرفه که به همت انتشارات سوره مهر و همکاری و همراهی گروهی از ناشران برتر دفاع مقدس از جمله انتشارات روایت فتح، شهید کاظمی و ۲۷ بعثت از ۳۱ شهریور ماه تا ۱۷ مهر ۹۹ بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس شامل خاطرات، رمان وداستان، شعر، زنان در دفاع مقدس، پژوهش‌های صورت گرفته در خصوص فرهنگ ومطالعات پایداری و ... را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: این غرفه در استان کردستان به نام شهید والا مقام و عالم برجسته روحانی کردستان حاج ماموستا برهان عالی از مروجین حوزه کتاب و کتابخوانی و از شهدای شاخص کردستان که در رمضان به دست از خدا بی خبران ترور گردیدند نامگذاری گردیده است.

او تصریح کرد: خرید در این غرفه از طریق مراجعه به سایت ۸roshana.ir و امکان جستجو و انتخاب کتاب با توضیحات کامل بوده و مراجعین از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار شده و کتب انتخابی عزیزان به صورت رایگان توسط انتشارات سوره مهر به آدرس پستی اعلام شده ارسال می‌گردد.

مرادی در پایان با قدردانی از نویسنده کتاب لوح سپاس و هدیه‌ای را به شیلان اویهنگی تقدیم کرد.

در این مراسم همچنین نویسنده کتاب در توضیحاتی مراحل جمع آوری خاطرات شاعران و مدت زمان انجام مصاحبه‌ها را بیان کرد و از حمایت‌های رئیس حوزه هنری استان در این خصوص قدردانی کرد.

عطر افشانی مزار شهداء و حضور در مزار شاعر انقلابی استاد شاهرخ اورامی و جمع دیگری از هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری از دیگر برنامه‌هایی بود که انجام شد.

در غرفه مجازی کتاب روشنای خاطره‌ها علاوه بر کتاب سرود‌های بی تکرار دیگر کتب منتشر شده حوزه هنری استان کردستان از جمله "نبرد کوهسالان"، "فرزند کردستان"، " محبت پنهان"، " ژه هر باران" در عرضه گردیده و علاقه مندان می‌توانند این کتب را با ۲۰ درصد تخفیف تهیه کنند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: حوزه هنری ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.