مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش:

تربیت دینی دختران اولویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش است

حاجیان زاده گفت:در برنامه ریزی‌های کلان موضوع تربیت دینی دختران با همکاری حوزه علمیه خواهران یکی از اولویت‌ها است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، "علیرضا حاجیان‌زاده" ،مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش عصر دوشنبه در نشست مشترک اعضای کارگروه‌های تخصصی ستاد فوق در مدرسه علمیه معصومیه قم اظهارکرد: با توجه اهمیت موضوع تربیت دینی دختران دانش آموز کارگروه تخصصی خواهران در ستاد همکاری‌ها تشکیل شده و در برنامه ریزی‌های کلان موضوع تربیت دینی دختران با همکاری حوزه علمیه خواهران یکی از اولویت‌های ستاد همکاری ها است.

او با قدردانی از اهتمام مدیر حوزه‌های علمیه به عنوان رئیس عالی ستاد همکاری‌ها  گفت: حمایت ارکان ستاد همکاری‌ها از اعضای کمیته‌های تخصصی یک فرصت است و امیدواریم نهایت همکاری‌های فکری و اندیشه ورزانه را برای اثر بخشی برنامه‌ها داشته باشند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش رویکرد راهبردی مدیرحوزه‌های علمیه را زمینه ساز تحول در عرصه تعلیم و تربیت دانست و افزود: از معاونت‌ها و مراکز درخواست کردیم نمایندگان تام الاختیار و اندیشمند خود را به ما معرفی کنند تا در یک ارتباط دوسویه و موضوع بندی شده، بتوانیم برنامه‌هایی که طراحی و تصویب شده را رصد کنیم و تدابیر لازم برای کیفیت بخشی و اجرای برنامه‌ها تنظیم کنیم.

حاجیان زاده  در ادامه ستاد همکاری‌ها را فقط منحصر در دبیر خانه ستاد ندانست و اظهار کرد: همه ارکان کلان و کارشناسی هر دو دستگاه با تشکیل کار گروه‌های تخصصی عضو این ستاد هستند و تلاش خواهیم کرد نظرات کارشناسی دقیق و منظم اعمال شود.

او با بیان گزارشی از عملکرد مثبت و قابل قبول ستاد در چهارده سال گذشته گفت: در دوره جدید فعالیت‌های ستاد، تلاش کرده ایم بر اساس اسناد بالا دستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه‌های ستاد به سوی اثر گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش برود.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله همکاری‌ها و گذشت یک سال از اجرای آن افزود: یکی از برنامه‌های جدی ستاد ورود به عرصه اندیشه ورزی و ژرف اندیشی است بر این اساس کمیته‌های تخصصی ۶ گانه را با حضور صاحب نظران و نمایندگان ستادی وزرات آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برای بحث و بررسی مباحث قابل طرح و نیز نحوه اجرای برنامه پنج ساله تشکیل داده ایم که جمع حاضر نمایندگان معاونت‌ها و مراکز ستادی وزرات آموزش و پرورش هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
تربیت دینی پسران چطور؟