بازدید ۷۱ هزار و ۵۴۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی استان کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : در شش ماهه ابتدایی امسال ۷۱ هزار و ۵۴۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی استان کرمانشاه بازدید داشته‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به تاثیرات منفی شیوع بیماری کرونا بر حوزه گردشگری استان اشاره کرد و گفت : شیوع این بیماری رکود بی سابقه‌ای را در حوزه گردشگری دنیا به وجود آورده که ما نیز از آن بی نصیب نمانده‌ایم.

او گفت : هرچند در روز‌های ابتدایی شیوع بیماری کرونا توقفی در فعالیت‌های گردشگری استان به وجود آمد و بعد از مدتی کوتاه دوباره از سرگرفته شد، اما بار روانی و ترسی که مردم از ابتلاء به این بیماری دارند، باعث شده تا هنوز نتوانیم به رونق گذشته بازگردیم.

معاون گردشگری استان افزود: با این وجود در مدت شش ماه گذشته که شرایطی کرونایی را پشت سرگذشته‌ایم، حدود ۷۱ هزار و ۵۴۵ نفر از بنا‌ها و آثار تاریخی دارای ورودی استان بازدید داشتند.

او ادامه داد: این آمار نسبت به مشابه پارسال که حدود ۸۴ هزار و ۳۳۵ نفر بازدید کننده از بنا‌های تاریخی استان داشتیم، کاهشی چند درصدی دارد.

صابر درخصوص آمار گردشگران خارجی استان در این مدت افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۲۵ گردشگر خارجی از بنا‌های تاریخی استان بازدید داشتند که به نسبت مشابه پارسال که ۵۴۶۳ نفر گردشگر خارجی بود، کاهشی بسیار چشمگیری دارد.

او گفت: در این مدت همانند سال‌های گذشته بیستون، تاق بستان و تکیه معاون الملک بیشترین آمار بازدیدکنندگان از بنا‌ها و آثار تاریخی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار