همشهریان بی ماسک؛ افزایش نگرانی‌ها از اوج گیری مجدد کرونا

رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مازندران کاهش یافته که نگرانی‌ها را از اوج گیری مجدد کرونا افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر بابایی مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در هفته‌های گذشته آمار استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بعضی از شهر‌های مازندران حدود ۹۰ درصد بود، گفت: متاسفانه در یک هفته اخیر کاهشی را در استفاده از ماسک و شیوه نامه‌های بهداشتی در استان شاهد هستیم که نگرانی‌ها را برای اوج گیری مجدد ویروس کرونا افزایش داده است.

او افزود:با نزدیک شدن به فصل سرما بیماری‌های ویروسی دیگری نظیر آنفلو‌آنزا و سرماخوردگی هم در راه است که این مسئله نگران ما را دوچندان کرده است.

او با بیان اینکه مازندران همچنان در وضعیت قرمز است، گفت: توصیه و تاکید ما این است که مردم حتما از ماسک استفاده کرده و رعایت فاصله اجتماعی را انجام دهند که خود علاوه بر جلوگیری از ابتلا به کرونا از بیماری‌های ویروسی دیگر مثل آنفلو‌آنزا  و سرماخوردگی نیز پیشگیری می‌کند.

دکتر بابایی گفت:هر چه ارتباط افراد کمتر باشد انتقال این ویروس‌ها کاهش می‌یابد و در نتیجه فرد در امنیت بیشتری خواهد بود.

او درباره واکسن آنفلو‌آنزا نیز افزود: همه نیاز به تزریق این واکسن ندارند، از یه طرف ما به دلایل مختلف محدودیت واکسن را نیز داریم.

دکتر بابایی گفت:دستورالعملی از طرف وزارت بهداشت برای این واکسن ابلاغ شده که توزیع آن اولویت بندی شده است و ما باید طبق آن عمل کنیم.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مازندران افزود:افرادی که در معرض خطر هستند در اولویت دریافت واکسن آنفلو‌آنزا هستند و افراد سالم نیازی به تزریق این واکسن ندارند و همین استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند تا ۸۰ درصد از این بیماری پیشگیری کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.