حقوق مالکان در طرح توسعه امامزاده حسین (ع) نقض نمی‌شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در طرح توسعه امامزاده حسین (ع) دستگاه قضا به دنبال آن است که حقوق مالکان نقض نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برخی از پلاک‌های محدوده امامزاده حسین (ع) تملک شده است و دستگاه قضایی به دنبال این است که حقوق مالکان نقض نشود.

قاسمی افزود: موضوع توسعه حریم آستان امامزاده حسین یکی از طرح‌های اساسی و مهم استان است چرا که این امامزاده از جایگاه و اعتبار خاصی در میان مردم استان و استان‌های همجوار قرار دارد.

دادستان، یکی از ایراد‌های این طرح را زمانبندی نداشتن آن عنوان کرد و گفت: با مبالغ در نظر گرفته شده و افزایش تورم، مالکان نمی‌توانند در مکان دیگری ساکن شوند و در درجه اول باید رضایت مالکان را در نظر گرفت.

قاسمی افزود: منابع مالی طرح توسعه امامزاده حسین محدود است و این طرح علیرغم اقدامات خوبی که برای آن انجام گرفته، نیمه تمام مانده است.

وی تصریح کرد: این طرح باید با جدیت دنبال شود چرا که برخی از املاکی که تملک و تخریب شده اند، باعث مزاحمت و نارضایتی برخی از ساکنانی که همچنان در آن منطقه حضور دارند، شده است.

دادستان افزود: سازمان‌های دخیل در این امر باید با جدیت وارد موضوع تملک واحد‌های باقیمانده و اجرای این طرح عمرانی شوند.

قاسمی گفت: افرادی که می‌خواهند نقل و انتقال جدید انجام دهند بدانند که با هماهنگی صورت گرفته با سازمان ثبت، نقل و انتقال در این مناطق ممنوع است و اگر درآمدی وجود دارد فقط شامل حال منافع مالکان اصلی این واحد‌ها می‌شود.

خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز گفت: میراث فرهنگی تمام همکاری‌های لازم را با دستگاه‌های مربوط به این پروژه انجام خواهد داد تا نفع عمومی شامل حال مردم استان و کشور شود.

وی افزود: میراث فرهنگی مشغول بازسازی بقعه امامزاده حسین (ع) است و موضوع گردشگری مذهبی و توجه به ظرفیت‌های این امامزاده، یکی از اولویت‌های استان محسوب می‌شود.

خزائلی خاطرنشان کرد: توسعه امامزاده حسین هیچگونه تعارضی با قوانین موجود در زمینه بافت‌های تاریخی در شهر قزوین ندارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار