ادامه آتش‌سوزی‌های جنگلی در آمریکا؛

حریق در شمال کالیفرنیا سه قربانی گرفت

با مرگ سه نفر دیگر، تعداد قربانیان آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا از اواسط اوت، به ۲۹ نفر رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات ایالتی کالیفرنیا اعلام کردند آتش‌سوزی‌ها در دامنه رشته کوه «کَسکِید» در شمال کالیفرنیا تاکنون جان سه تن را گرفته و موجب تخلیه‌ منازل در «ناپا» و «سونوما» شده است.

کلانتری «شستا» و اداره جنگلداری و حفاظت از آتش‌سوزی کالیفرنیا از کشته شدن این سه تن بر اثر آتش سوزی که با نام «زوگ» شناخته می‌شود، خبر داده‌اند. این آتش سوزی از روز یکشنبه، در شستا در نزدیکی «ردینگ» در فاصله ۲۰۰ مایلی شمال سانفرانسیسکو آغاز شده است. تمام این سه تن غیرنظامی بودند. جزئیات بیشتری درباره این قربانیان و چگونگی کشته شدنشان ارائه نشده است. با مرگ این سه نفر، تعداد قربانیان آتش سوزی کالیفرنیا از اواسط اوت، به ۲۹ نفر رسید.

آتش سوزی زاگ باعث شد ۱۴۶ سازه تخریب شود و ۳۱۰۰۰ جریب دامنه تپه‌های علفی و جنگل‌های بلوط بسوزد. همزمان، آتش سوزی دیگری در شمال منطقه خلیج سانفرانسیسکو آغاز شده است. آن آتش سوزی موسوم به گلاس، روز یکشنبه در ۳۶ هزار جریب زمین‌های مشابه در مناطق ناپا و سونوما گسترش پیدا کرد و بیش از ۱۰۰ خانه و ساختمان دیگر را سوزاند و هزاران تن از ساکنان را مجبور کرد از منطقه فرار کنند. تا روز دوشنبه بعدازظهر، این دو آتش سوزی به هیچ وجه مهار نشده بودند. علت وقوع این دو آتش سوزی در دست بررسی است. این دو آتش سوزی جدیدترین موارد آتش سوزی از مجموعه آتش سوزی‌های ویرانگر در تابستان امسال در غرب آمریکا هستند.

امسال در کالیفرنیا از ماه ژانویه، آتش سوزی‌ها ۳/۷ میلیون جریب از جنگل‌ها و علفزار‌های این منطقه را سوزانده است که به مراتب بیشتر از آتش سوزی‌های تاریخ این ایالت است. این آتش سوزی‌ها به علت گرمای طولانی، خشکی هوا و وزش باد‌های شدید، بسیار طولانی شده و مهار آن‌ها نیز بسیار دشوار است. دانشمندان این شرایط را با تغییرات اقلیمی مرتبط می‌دانند. از ابتدای امسال، بیش از هفت هزار خانه و دیگر سازه‌ها بر اثر آتش سوزی‌ها در این ایالت طعمه حریق شده‌اند.

تخمین زده می‌شود ۶۰ هزار نفر از ساکنان شهرستان‌های ناپا و سونوما در پی صدور دستور تخلیه اجباری، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار