پلمب یک واحد مغازه مرغ زنده فروشی در مریوان

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان از پلمب یک واحد مغازه مرغ زنده فروشی در شهر کانی دینار این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مسعود خاتمی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان گفت: با شکایت شبکه دامپزشکی مریوان و صدور دستور قضایی با همکاری اداره اماکن عمومی و پاسگاه کانی دینار یک واحد مغازه مرغ زنده فروشی در شهر کانی دینار پلمب شد.

او افزود: برابر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی عرضه مرغ زنده که به صورت غیر بهداشتی در مغازه و یا معابر نگهداری و ذبح شود، غیرمجاز بوده و باعث آلودگی محیطی و پخش انواع بیماری‌های طیور در منطقه شده و احتمال انتقال به واحد‌های مرغداری صنعتی را دارد و همین امر موجب ضرر و زیان به صنعت طیور خواهد شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان گفت: پرورش مرغ زنده در مرغداری‌های دارای پروانه بهداشتی و امورات مربوط به مجوز جوجه ریزی، انجام اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای در طول دوره و خروج مرغ در آخرین روز پرورش فقط با نظارت شبکه دامپزشکی بوده و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

خاتمی با بیان اینکه شبکه دامپزشکی با افراد خاطی که سلامت افراد جامعه را به خطر بیندازند برخورد قاطع می‌کند، تاکید کرد: شهروندان از خرید هرگونه فرآورده خام دامی تاریخ منقضی، خارج از یخچال، عدم بسته بندی، خارج از مراکز عرضه مجاز خودداری کرده و درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۳۴۵۲۱۴۲۶ شبکه دامپزشکی مریوان تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.