سامانه‌ای مکانمند برای آرشیو

راه اندازی سامانه “همارا” در استان

اولین سامانه مکانمند صدور کد، آرشیو مدارک و مستندات دفتر فنی، موسوم به سامانه در استان اصفهان راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان گفت: اولین نمونه استفاده فرابخشی این سامانه، بارگذاری مستندات مربوط به املاک و مستغلات شرکت در طرح صدور اسناد مالکیت املاک است.

امیرحسین حکمتیان تهیه وب سرویس ارتباط بین نرم افزاری با سامانه‌های نجما به عنوان زیرساخت GIS شرکت و سامانه اطلس به عنوان سامانه اتوماسیون گردش فنی پروفیل‌های دفتر فنی را از قابلیت‌های ایجاد شده در این سامانه بیان کرد.

او گفت: با ایجاد این ارتباط، شرایط مرکزیت بارگذاری اسناد از جزایر نرم افزاری مختلف فراهم شده که نقش مهمی در حفاظت و صیانت از اطلاعات و ایجاد دسترسی مناسب دارد.

حکمتیان صدور کد شناسه واحد برای هر مستند با قابلیت صدور برچسب معرف کد در سه فرمت کاراکتری، بارکد نواری و QR به صورت همزمان برای الصاق فیزیکی یا دیجیتالی به مستند را از دیگر مزیت‌های این طرح برشمرد و افزود: آرشیو مستندات با همه فرمت‌های دیجیتالی مانند عکس، متن و نقشه در این سامانه امکان پذیر است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان تفکیک بخش‌های توصیفی تعریف شده برای هر مستند به سه بخش آب، فاضلاب و ابنیه با امکان توسعه اتصال هر مستند به مکان جغرافیائی مربوطه را از دیگر قابلیت‌های این سامانه بیان کرد.

او با اشاره به نیاز به وجود ساختار مناسبی برای آرشیو دیجیتال نقشه ها، اسناد، مدارک و مستندات، زیرساخت‌ها برای راه اندازی سامانه همارا گفت: این سامانه قابلیت تبدیل به مرکز دیجیتال بایگانی اسناد و مدارک و مستندات شرکت در همه بخش‌ها را دارا می‌باشد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.