سندرز: فرار مالیاتی ترامپ منافق‌گونه است

سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در فرار از پرداخت مالیات را منافق‌گونه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور ایالت ورمونت بار دیگر رویکرد رئیس جمهور آمریکا برای تضعیف دموکراسی در این کشور را هدف انتقاد قرار داد.

سناتور برنی سندرز در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: ترامپ و متحدانش برای سرکوب آرا و تضعیف دموکراسی آمریکایی همه تلاش خود را بکار می‌گیرند. این همان کاری است که مستبدان انجام می‌دهند. نباید اجازه موفقیت به آن‌ها داد. بیایید کنار هم بایستیم و بیشترین میزان رای دهندگان در تاریخ آمریکا را داشته باشیم.

سناتور دموکرات در پیام دیگری فرار مالیاتی ترامپ را هدف قرار داد و از رئیس جمهور آمریکا برای داشتن رفتاری منافق گونه انتقاد کرد. سندرز گفت ترامپ در حالی که نفرت و عقاید نژادپرستانه را علیه مهاجران غیر قانونی تشدید می‌کند که آن‌ها بسیار بیشتر از او مالیات بر درآمد پرداخت کرده اند. سندرز در این پیام توئیتری نسبت به اقدام مالیاتی ترامپ ابراز تاسف کرد و گفت: چه خبر بدی برای کشور ما، میلیاردر‌هایی که مالیات نمی‌پردازند.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا با استناد به اسناد مالیاتی اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا که خود را یک میلیاردر موفق می‌داند در سال ۲۰۱۶ تنها ۷۵۰ دلار مالیات داده است! بر این اساس، نیویورک تایمز بر اساس اطلاعات موثق اعلام کرد ترامپ در سالی که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است تنها ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرده است. وی در ۱۰ سال از ۱۵ سال اخیر هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکرده است، زیرا به ماموران مالیاتی اعلام کرده است بیش‌تر از آنکه سود کند، در این مدت زیان دیده است.

البته رئیس جمهور آمریکا گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره فرار مالیاتی خود را به شدت تکذیب کرده و گفته است: «این خبر‌ها جعلی است. پس از انتشار اظهارنامه مالیاتی من خواهید دید که این خبر‌ها جعلی است. حقیقت این است که سازمان مالیاتی من را دوست ندارد!»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار