عفو بین‌الملل سرکوب خشونت‌آمیز جلیقه‌زرد‌های فرانسه را محکوم کرد

سازمان عفو بین‌الملل سرکوب خشونت‌آمیز و وحشیانه معترضان جلیقه‌زرد از سوی پلیس فرانسه را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، سرکوب خشونت آمیز معترضان ضد نژادپرستی در فرانسه با واکنش انتقادآمیز سازمان عفو بین الملل همراه شد.

سازمان عفو بین الملل امروز سه شنبه با انتقاد از سرکوب «وحشیانه» جنبش جلیقه زرد‌ها و سایر اعتراضات در فرانسه، اظهار داشت که مقامات با استفاده نادرست از قوانین برای دستگیری‌های خودسرانه بهره برده اند.

این سازمان حقوق بشری مقامات فرانسوی را به توسل ناصحیح به قانون برای جریمه، بازداشت و محاکمه افرادی که هیچ خشونتی مرتکب نشده، متهم کرد. این نهاد مستقر در انگلیس اظهار داشت که هزاران معترض به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز که نمی‌توانند جرم تلقی شود، خودسرانه جریمه، دستگیر، بازداشت و محاکمه شدند.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد تظاهرکنندگان فرانسوی بر اساس قوانین مبهم به جرائمی از جمله مشارکت در گروه‌های اغتشاش طلب، متهم شده اند.

جنبش اعتراضی جلیقه زرد‌ها از ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ در اعتراض به سیاست‌های مالی دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه آغاز شد و به طور مداوم در روز‌های شنبه هر هفته در این کشور دنبال می‌شود. دامنه این جنبش اعتراضی خیلی زود به کشور‌های دیگر نیز کشیده شد. در طول برگزاری اعتراضات جلیقه زردها، پلیس فرانسه برای سرکوب معترضان بار‌ها متوسل به خشونت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار