تلف شدن ۳ هزار قطعه ماهی یا فقط چند قطعه ؟+ تصاویر

شمار ماهیان کپور چند کیلوگرمی که در رودخانه روستای پنبه چوله ساری تلف شدند چه تعداد است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، لاشه تعدادی ماهی کپور که وزن برخی از آن‌ها تا سه کیلوگرم نیز می‌رسد در رودخانه زردی روستای پنبه چوله شهرستان ساری پیدا شد و برخی خبرگزاری‌ها و فعالان فضای مجازی در همان ابتدا از تلف شدن ۳ هزار قطعه ماهی با احتمال مسمومیت یا آلودگی رودخانه خبر دادند.

سید محمود هادیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندورود که برای بازدید به منطقه رفته است با بیان اینکه این محدوده به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اداری در حوزه شهرستان ساری است و در خارج از چارچوب اداری به این منطقه برای بازدید آمده است، گفت: در جریان بازدیدی که به همراه اعضای شورای این روستا از حاشیه این رودخانه داشتیم تنها چند قطعه ماهی کپور تلف شده در سطح آب مشاهده شده است.

او افزود: از افراد محلی نیز پرس و جو شد، اما هیچ کدام خبر تلف شدن دسته جمعی ماهیان را تایید نکرده و اعلام کردند لاشه ۸ تا ۱۰ قطعه ماهی کپور را روی آب رودخانه مشاهده کردند.
تلف شدن ۳ هزار قطعه ماهی یا فقط چند قطعه + تصاویر
تلف شدن ۳ هزار قطعه ماهی یا فقط چند قطعه + تصاویر

هادیان با بیان اینکه این رودخانه دائمی ۳ مترعرض و یک تا یک و نیم متر عمق دارد، ادامه داد: آب رودخانه اکنون در جریان است و امکان دارد بارش باران لاشه تعدادی از ماهیان را به پایین دست رودخانه برده باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندورود از مردم خواست اگر لاشه ماهیان تلف شده را در پایین دست این رودخانه مشاهده کردند به اداره حفاظت محیط زیست یا شیلات ساری گزارش دهند.

او گفت: با مسئولان شیلات شهرستان تماس گرفته شد تا برای یافتن علت تلف شدن این ماهیان گروه گشت و نظارت را به منطقه اعزام کنند.

صالحی عضو شورای اسلامی روستای پنبه چوله نیز با بیان اینکه وجود ماهیان کپور چند کیلوگرمی در این رودخانه سابقه نداشته است، گفت: این رودخانه که به دریای خزر می‌ریزد محل زندگی گونه‌های کوچکی از ماهیان محلی است.

او افزود: افرادغیر بومی برای ماهیگیری به این منطقه می‌آیند و احتمال دارد ماهیان با اهمال این افراد تلف شده باشند.

طالبی یکی از باغداران حاشیه این رودخانه نیز گفت: لاشه کمتر از ۱۰ قطعه ماهی در یکی دو روز گذشته روی سطح این رودخانه مشاهده شده است.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار