اجرای دومین مرحله کمک مومنانه سپاه عشایر فارس

دومین مرحله از نهضت کمک مومنانه توسط سپاه ناحیه عشایر استان فارس و با همکاری و همراهی نهاد‌های مختلف مردمی و دولتی، با هدف پوشش بخشی از جمعیت دانش‌آموزی اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  جانشین سپاه ناحیه عشایر فارس در حاشیه اجرای دومین مرحله از نهضت کمک مومنانه، گفت: در این مرحله با همکاری بسیج اصناف سپاه فجر و خیران، بالغ بر ۵ هزار بسته نوشت افزار، بین بخشی از دانش‌آموزان نیازمند عشایر استان توزیع شد.

سرهنگ دوم پاسدار سعدی محمدی، با یادآوری اینکه همکاری خیران در تامین بسته‌های کمک مومنانه، قابل تحسین بوده است، ارزش بسته‌های توزیع شده را بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این بسته‌ها شامل کیف، خودکار، مداد و دفتر بوده است.

او با یادآوری اینکه این اقدام هدفمند، همچنان تداوم خواهد داشت، گفت: در این مرحله و با همکاری دوایر مختلف دولتی و گروه‌های مردمی و خیران، امکان تامین و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان جامعه عشایر نیز فراهم شده است.

محمدی در خصوص مشکلات مدارس سیار و ثابت جامعه عشایر فارس، گفت: با توجه به بازدیدی که از مدرسه عشایری شهید جوکار در حاشیه شیراز داشتیم و جلسه‌ای که با حضور مسئولان شهرداری و شورای شهر برگزار شد، برخی از مشکلات مدارس و دانش‌آموزان عشایر، مطرح و بررسی شد.

جانشین سپاه ناحیه عشایر فارس گفت: با توجه به اینکه فضای آموزشی مدرسه شهید جوکار، مناسب نیست، امیدواریم با همکاری مسئولان شهری و همراهی امور عشایری، حداقل یک مدرسه ۲ کلاسه برای دانش‌آموزان این مدرسه احداث شود.

در استان فارس ۳۰ هزار خانوار از ۲۲۰ هزار خانوار عشایر کشور را در خود جای داده و بیشترین جمعیت عشایر ایران را دارد؛ هم‌اینک حدود ۵۰۰ مدرسه عشایری در مقاطع مختلف تحصیلی در این استان فعال بوده و مدرسه شهید جوکار در حاشیه شهر شیراز یکی از همین مدارس است.

اکثر جمعیت عشایر استان فارس که از ۱۱ طابقه هستند، جزو ایلات قشقایی، لر و خمسه طبقه بندی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار