افتتاح سیزدهمین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان کوهرنگ

همزمان با هفته گردشگری، سیزدهمین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان کوهرنگ افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، همزمان با هفته گردشگری سیزدهمین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان کوهرنگ در روستای ملک‌آباد شهرستان کوهرنگ به بهره‌برداری رسید.

مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این اقامتگاه بوم‌گردی در زمینی به وسعت ۲ هزار متر مربع و با چهار سوئیت به بهره‌برداری رسید.


بیشتر بخوانید


او افزود: برای احداث اقامتگاه بوم‌گردی ملک‌آباد شهرستان کوهرنگ چهار میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال هزینه شده است که از این مبلغ سه میلیارد و ۴۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و بقیه از محل آورده متقاضی بوده است.

جوادی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این اقامتگاه بوم‌گردی زمینه اشتغال مستقیم چهار نفر در شهرستان کوهرنگ فراهم شد.

او ادامه داد: هم‌اکنون ۴۹ واحد فعال اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری ۷۷ میلیارد و ۸۶۸ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد که از این میزان ۲۸ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال تسهیلات بانکی و بقیه از محل آورده متقاضیان بخش خصوصی تامین و هزینه و زمینه اشتغال مستقیم ۱۱۷ نفر فراهم شده است.

جوادی گفت: برای ارتقای کمی و کیفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان استانداردسازی واحد‌ها (درجه‌بندی)، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان واحدها، حضور مدیران این حوزه در نمایشگاه‌های صنعت گردشگری به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، روند تسهیل در گرفتن استحکام بنا، توسعه کمپ‌های عشایری، معرفی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و یارانه تسهیلات در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

او افزود: استراحت و اسکان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از ظرفیت‌های مورد توجه در استان در حوزه گردشگری محلی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.