سازمان ملل خواستار ارجاع پرونده یمن به دیوان کیفری بین‌المللی شد

شورای حقوق بشر سازمان ملل طی نشستی در روز سه‌شنبه خواستار ارجاع پرونده جنگ یمن به دیوان کیفری بین‌المللی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شورای حقوق بشر سازمان ملل طی نشستی در روز سه‌شنبه به موضوع جنگ یمن پرداخته و خواستار ارجاع آن به دیوان کیفری بین‌المللی شد.

کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست امروز خود از دیوان کیفری بین‌المللی خواستند تا به بررسی وضعیت یمن بپردازد.

در این نشست، کارشناسان شورای حقوق بشر خواستار توقف ارسال سلاح به طرف‌های درگیر در یمن شدند.

بر اساس گزارش شورای حقوق بشر، بخش عمده‌ای از نقض حقوق بشر در این کشور به بمباران‌های هوایی مربوط می‌شود.

سازمان ملل در گزارش تازه‌ای نسبت به استفاده ائتلاف متجاوز سعودی از بمب‌های خوشه‌ای در عملیات نظامی خود در یمن به شدت ابراز نگرانی کرد. مقام مسئول سازمان ملل طی بیانیه‌ای در خصوص توافق نامه حدیده اظهار کرد: ما نگران حملات هوایی مکرر ائتلاف سعودی به حوالی استان حدیده در فاصله زمانی ۱۶ تا ۲۳ اوت نگران هستیم.

این مقام سازمان ملل از طرف‌های درگیر در یمن خواست از هر گونه اقدامی که جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد، اجتناب کنند.

وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف متجاوز صعودی در جریان حمله به استان صعده از بمب‌های خوشه‌ای با قدرت انفجاری شدید استفاده کرده‌اند و به همین دلیل تعداد زیادی از غیرنظامیان جان خود را از دست دادند.

علی رغم آنکه رژیم سعودی پیش‌تر مدعی شده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا با آتش‌بس در یمن موافقت می‌کند، به بمباران وحشیانه خود علیه مردم بی‌دفاع این کشور ادامه داده است. نیرو‌های یمنی نیز در پاسخ به این جنایات، در چند مرحله مواضع نظامیان و مزدوران سعودی را هدف قرار دادند. با این وجود، مقامات یمنی تاکید کرده اند اگر رژیم سعودی به آتش‌بس پایبند نماند، پاسخی دردناک دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار