مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان:

بیش‌از هفت میلیارد ریال به بیمه سلامت برای درمان ترک اعتیاد اختصاص یافت

عباسی گفت: هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای درمان ترک اعتیاد در سال ۹۹ به بیمه سلامت این استان اختصاص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر رضا عباسی مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار شامل پرداخت هزینه‌های درمان سو مصرف مواد برای بیمه شدگان سازمان‌های بیمه سلامت، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح است.

او  گفت: تمامی افراد معتاد به موادمخدر و رانگردان‌ها تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر یا پایه (اصلی) در این تعریف گنجانده شده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: سهم سازمان قابل پرداخت برای درمان این بیمه شدگان ۷۰ درصد بوده و ۳۰ درصد آن براساس تعرفه درمان اعتیاد سال ۹۹ بر عهده خود بیمه شده بوده و برای افرادی که در دهک‌های درآمدی اول تا سوم قرار می‌گیرند تا ۹۰ درصد قابل افزایش است.

او بیان کرد: انواع خدمات قابل ارائه به صورت بیمه‌ای شامل سم زدایی با بوپرونورفین، سم زدایی با کلوئیدین، درمان نگهدارنده با نالتروکسان و مداخلات روانشناسی فردی و گروهی است.

عباسی گفت: مراکز مشمول قرارداد درمان سو مصرف مواد شامل تمامی مراکز قانونی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی که دارای مجوز درمان به آگونیست هستند، است.

او  افزود: این مراکز می‌توانند با ارائه مدارک لازم و درخواست انعقاد قرارداد به این اداره‌کل پس از طرح موضوع در کمیته استانی نظارت بر مراکز مجاز درمان و کاهش آسیب و تایید کمیته مذکور نسبت به انعقاد قرارداد همکاری برابر ضوابط، دریافت نام کاربری سامانه پابا و ارائه خدمات درمان اعتیاد به صورت بیمه ای اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: سامانه پابا پرونده الکترونیک بیمه درمان اعتیاد برای ثبت اطلاعات بیمه شدگان سه بیمه پایه اصلی که متقاضی خدمات بیمه درمان اعتیاد هستند طراحی و کلید اطلاعات به صورت کاملا محرمانه حفظ خواهد شد.

او  اظهارداشت: جدا از سایر سامانه‌های سازمان اولویت اصلی قراردادهای درمان اعتیاد با مراکز طرف قرارداد سال ۹۷ است.

عباسی گفت: اولویت اصلی ارائه خدمات درمان اعتیاد با معتادان بی بضاعت، تزریق و مصرف کنندگان مواد محرک و صنعتی جدید، زنان خیابانی و کودکان و همچنین زنان معتاد، کارتن خواب و بی‌خانمان است.

او  افزود: درمان کودکان و زنان معتاد از اهداف اصلی این برنامه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار