بیکاری ۳۹۰۰۰ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان

معاون رئیس جمهور از ایجاد ۱۵۰۰ شغل ویژه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اردبیل خبر داد و گفت: ۳۹۰۰۰ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در کشور بیکار هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور عصر امروز سه شنبه در مراسم امضا تفاهم نامه تأمین زمین و ساخت مسکن، ساماندهی گلزار شهدا و تأمین اشتغال ایثارگران استان اردبیل، از توسعه فرصت‌های شغلی و جذب فرزندان شهدا و ایثارگران در بازار کار و استخدام‌های دولتی خبر داد و گفت: ۱۵۰۰ شغل ویژه جامعه ایثارگری ایجاد می‌شود که این امر در حقیقت زمینه‌ای برای ادای دین بیشتر به این قشر از جامعه است.

او از اجرای مصوبات در خصوص خانواده شهدا، جانبازان ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و افزود: بخش عمده‌ای از مطالبات در خصوص مسائل مربوط به بیمه و تأمین مسکن است که در استان اردبیل نیز مورد توجه بود و ما با استفاده از ظرفیت‌های موجود در صدد حل آن هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، به برگزاری سفر‌های استانی در راستای حل مشکلات خانواده شهدا اشاره کرد و افزود: بنا داریم هر هفته به یک استان سفر کرده و تا پایان سال از تمامی استان‌های کشور بازدید کرده و به بررسی مشکلات و رفع آنان بپردازیم که در چهاردهمین سفر خود توفیق حضور در استان اردبیل را دارم تا از نزدیک موارد مصوب را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

معاون رئیس جمهور از ایجاد اشتغال با ظرفیت ۱۵۰۰ شغل ویژه جامعه ایثارگری اردبیل خبر داد و افزود: اکنون ۳۹ هزار فرزند شهید و جانباز بیکار در کشور داریم که امیدواریم در آزمون استخدامی آبان ماه تمهیدات لازم برای استخدام بخشی از این آمار اجرا شود تا شاهد اشتغال این افراد باشیم.

اوحدی به انعقاد تفاهم نامه در اردبیل با محوریت تأمین زمین و ساخت مسکن، ساماندهی گلزار شهدا و تأمین اشتغال ایثارگران استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: ساماندهی مزار ۶۵۰ شهید استان اردبیل بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، رفع مشکل اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگر و نیز بررسی راهکار‌های لازم برای توسعه اشتغال در حوزه‌های دولتی، بر پایه مهارت‌آفرینی و نیز بخش خصوصی از محور‌های مهم این تفاهم نامه‌ها است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل کارگروه متشکل از استانداری و بنیاد شهید استان و دیگر مسئولین مربوطه، این تفاهم نامه به نحو احسن اجرا و دین و مسئولیت خود را نسبت به شهدا و خانواده‌های آنان به انجام برسانیم البته یک نفر از بین خود ایثارگران استان با دریافت حکم ویژه تحقق این تفاهم نامه را پیگیری خواهد کرد.

اوحدی گفت: کلیه مطالبات جامعه ایثارگری تا پایان دولت دوازدهم به شکل کامل پرداخت خواهد شد و بخش عمده این مطالبات با همکاری سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده است.

او اظهار کرد: در حوزه اشتغال ظرفیت‌های قانونی در بند‌های «ج» و «د» ماده ۸۷ قانون برنامه توسعه ششم وجود دارد که دولت مکلف است تا پایان برنامه ششم توسعه، کلیه فرزندان شهدا و جانبازان در سطح کشور به استخدام دولت دربیایند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: پس از آزمون سراسری که در ماه آینده برگزار می‌شود، بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه توسعه ششم به شکل کامل برای جامعه ایثارگری اجرا خواهد شد و در بند «د» این قانون نیز که بر تبدیل وضعیت شاغلین جامعه ایثارگری تاکید دارد تا پایان برنامه ششم توسعه اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد در دانشگاه‌های سراسر کشور مشغول می‌باشند که بخش عمده آنان جز نخبگان کشور محسوب می‌شوند.

اوحدی تشریح کرد: متأسفانه ۳۹ هزار فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌ها، مشغول به کار نشدند که علاوه بر این تعداد، برای فرزندان جانبازان بالا و زیر ۲۵ درصد نیز بر اساس بند ج، زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

او با اشاره به اینکه خانواده معظم شهدا، حق بزرگی بر گردن همه مردم و مسؤولان دارند، گفت: خدمت به خانواده شهدا افتخار هر مسؤول در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۶:۵۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
فرزندان شهدا مگه خونشون رنگین تر از بقیه مثل بقیه برن دنبال کار بگردن،منتظرن کار براشون ایجاد بشه؛کار نیست.مثل بقیه فارغ تحصیلان کار یدی کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
باورپذیر نیست و فرزندان شهدا اکثرا سرکار هستند