واکسیناسیون رایگان بیش از ۲ هزار قلاده سگ در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۶۵۴ قلاده سگ در زنجان علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: هاری بیماری ویروسی با میزان کشندگی بالا است که مخصوص گوشت خواران اهلی و وحشی بوده و انسان و سایر حیوانات خونگرم پستاندار به طور تصادفی و غالباً از طریق گزش به آن مبتلا می‌شوند.

او افزود: به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، سگ‌های صاحب‌دار با همکاری بخش غیردولتی واکسیناسیون و قلاده‌گذاری می شوند.

حاج کاظمی  با تأکید بر اینکه حیوان مبتلا به هاری باید تحت شرایط شدید بهداشتی معدوم سازی شود، گفت: از ابتدای امسال در استان زنجان دو هزار و ۶۵۴ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری به صورت رایگان واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از گله‌داران، دامداران و همچنین افرادی که سگ و سایر حیوانات همدم را نگهداری می‌کنند در خواست کرد همکاری لازم را با اکیپ‌های واکسیناسیون بخش دولتی و غیر دولتی انجام دهند.

او ادامه داد: اولین کسانی که در معرض خطر و ابتلا به این بیماری هستند، خود صاحبان این حیوانات می‌باشند لذا علاوه بر واکسیناسیون سالانه نسبت به ویزیت و چکاپ دوره‌ای حیوانات خود توسط دامپزشکان اقدام کنند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.