دیدار و گفتگوی «عبدالله» با نخست وزیر پاکستان

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان که به پاکستان سفر کرده است با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان که به پاکستان سفر کرده است با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار، حمایت همه جانبه کشورش از روند صلح افغانستان را اعلام کرد و بیان داشت که با تامین صلح و ثبات در افغانستان، پاکستان بیشترین سود را خواهد برد.

عمران خان گفت: تامین امنیت و برقراری صلح در افغانستان، فواید اقتصادی زیادی برای پاکستان دارد.

وی اظهار داشت که از کاهش خشونت و در ادامه، آتش‌بس پایدار و سراسری در افغانستان حمایت می‌کنند. نخست وزیر پاکستان افزود: از طریق رسانه‌ها مشاهده کردیم که نخستین دور آتش‌بس، چگونه موجب شادمانی افغان‌ها گردید. بدترین سناریو برای مردم افغانستان، تداوم جنگ است.

وی با بیان این‌که تاکنون به افغانستان سفر نکرده است گفت که مشتاق دیدار از کابل می‌باشد.

عمران‌خان در بخشی از صحبت‌هایش با ابراز اینکه از درخشش تیم ملی کرکت افغانستان شگفت‌زده شده است افزود: افغان‌ها در مبارزه شکست و ناکامی را نمی‌پذیرند.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز از حمایت نخست وزیر پاکستان از کاهش خشونت و آتش‌بس در افغانستان قدردانی کرد و گفت که افزایش خشونت به روند صلح ضربه می‌زند.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان ابراز داشت که جمهوری اسلامی افغانستان اراده لازم برای موفقیت روند صلح دارد و از طرف مقابل نیز انتظار داریم که برای ختم جنگ و دستیابی به توافق صلح، حسن نیت‌شان را نشان دهند.

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های نخست وزیر پاکستان و حمایت اسلام‌آباد از روند صلح افغانستان گفت که در این سفر علاقمندی برای گشودن فصل جدید در روابط میان دو کشور را مشاهده کرده است.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از فیصله کابینه پاکستان برای ایجاد تسهیلات در روند صدور ویزا به شهروندان و تجار افغانستان سپاسگزاری کرد و گفت که تغییر رژیم ویزا موجب خرسندی مردم افغانستان شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.