معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش باید پیشتاز عرصه سواد رسانه‌ای باشد

کاظمی گفت: با توجه به فضای آموزشی ایجاد شده فعلی و با بهره گیری از ظرفیت‌های جدید آموزش و پرورش باید در عرصه سواد رسانه‌ای پیشتاز باشد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه مجازی دوره آموزشی سواد رسانه‌ای فعالان حوزه قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های پرورشی و فرهنگی، اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی و حضور در این فضا باعث شده تا اهمیت سواد رسانه‌ای دو چندان شود و بدون آن استفاده از چنین فضایی غیر ممکن است.

او ادامه داد: آموزش و پرورش باید در عرصه سواد رسانه‌ای پیشتاز باشد و در فضای ایجاد شده فعلی با بهره گیری از ظرفیت‌های جدید خلاقیت و نوآوری‌هایی داشته باشد. بر همین اساس دوره آموزش سواد رسانه‌ای در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته ویژه فعالان حوزه قرآن، عترت و نماز را در شبکه شاد از امروز تا آذر در نظر گرفتیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فضای فعلی آموزش یک فرصت طلایی برای حوزه پرورشی و فرهنگی محسوب می‌شود، اظهار کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، کشور ما در یک زیست بوم جدید حرکت می‌کند. از سال‌ها قبل ایشان همواره به موضوع اهمیت فضای مجازی و جنگ نرم اشاره کردند، همچنین اخیرا معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور خواندند که باید مجهزترین و مسلط‌ترین افراد در همه عرصه‌ها باشند.

مقابله با توطئه‌های دشمن با افزایش سواد رسانه‌ای

او تصریح کرد: با افزایش سواد رسانه می‌توانیم با توطئه‌های دشمن مقابله کنیم همچنین راه‌های جدیدی برای بروز خلاقیت داشته باشیم، در واقع کسب سواد رسانه‌ای در کنار سایر مهارت‌ها باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش افزود: یکی از اشکالات همواره این بود که افراد دانش لازم را پیدا می‌کردند، اما مهارت لازم را نداشتند، دانشی که منجر به مهارت نشود ارزشی ندارد.

کاظمی گفت: اجرای این دوره باید به گونه‌ای طراحی شود که علاوه بر برخورداری از دانش و مهارت‌های علمی مهارت‌های عملی هم توسعه یابد. معلمان باید بتوانند در این بستر به ویژه در شبکه شاد توانمندی‌ها بسیاری در زمینه‌های متعددی مانند ساخت کلی، موشن‌گرافیک و ... داشته و خود آن‌ها مولد باشند.

او با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما بهره نگرفتن معلمان در شبکه شاد از توانمندی‌ها و ابزار‌های موجود در این شبکه است، بیان کرد:  برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان راه‌های مدیریت این فضا توسط مربیان ما باید کسب و درباره آن برنامه‌ریزی شود.

کاظمی اظهار کرد: باید تدوین دستورالعمل‌ها و فرایند‌های مواجهه با آسیب‌های فضای مجازی برای دانش آموزان طراحی شود، تا دست ما در این حوزه پر باشد و بدانیم چه اقداماتی در حوزه توانمندسازی و پیشگیری نیاز است البته اطلاع دارم قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآنی تشکیل شده و تولیدات خوبی داشته و ظرفیت‌ها در این حیطه افزایش پیدا کرده و برنامه علمی و دقیق و هوشمندانه‌ای ایجاد شده و گنجینه خوبی برای معلمان به وجود آمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار