کاهش قیمت تخم مرغ در همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از کاهش قیمت تخم مرغ در این استان خبر داد.

کاهش قیمت تخم مرغ در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در حال حاضر هر کیلو تخم مرغ بر اساس نرخ ستاد تنظیم بازار ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان و قیمت هر شانه از این ماده غذایی هم ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان است.

او افزود: بی‌تردید ریز و درشت بودن تخم مرغ‌ها در تفاوت وزن و قیمت آن تاثیرگذار است به طوری که نرخ شانه‌های ریز تا ۲۸ هزار تومان هم می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: ۲ عامل افزایش قیمت نهاده‌های دامی و صادرات و جاذبه آن در شرایط رشد نرخ ارز، موجب شد تا بازار تخم مرغ نیز دچار تحول شود.

متین ادامه داد: صادرات با وجود عوارض هنوز برای صادرکنندگان صرفه اقتصادی دارد، اما با تدابیر صورت گرفته و توقف این روند شاهد کاهش نرخ تخم مرغ و تثبیت قیمت آن در روز‌های آتی هستیم.

او عنوان کرد: در حال حاضر با توقف صادرات تخم‌مرغ، از التهاب بازار کاسته شده، کمبودی در همدان وجود ندارد و فراوانی به بازار بازگشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از مردم خواست موارد گرانفروشی را از طریق سامانه تلفنی و پیامکی ۱۲۴ به بازرسان ما اطلاع دهند تا با آن‌ها برخورد شود.

متین افزود: روزانه ۶۰ تا ۷۰ تُن تخم‌مرغ در بازار همدان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.