درنوردیدن دریا‌ها با حفظ مسائل زیست محیطی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به شعار سازمان جهانی دریانوردی کشتی‌ها با رعایت الزام‌های زیست محیطی در دریا‌ها و بنادر رفت و آمد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هفته آخر سپتامبر در دنیا هفته دریانوردی است و ۳۰ سپتامبر که امسال با نهم مهر مصادف است روز جهانی دریانوردی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این خصوص گفت: سازمان جهانی دریانوردی (IMO) که ۱۷۴ دولت عضو آن هستند، برای هر سال یک شعار در نظرمی‌گیرد که بیشترشان در زمینه مسائل زیست محیطی یا ایمنی است.

سیاوش ارجمندزاده افزود: این سازمان برای سال ۲۰۲۰ میلادی شعار «کشتیرانی پایدار برای سیاره‌ای پایدار» را در نظر گرفته است. بر همین اساس امسال سعی شده است که به مسائل زیست محیطی بیشتر توجه شود.

او ادامه داد: در همین راستا، تلاش برای کاهش تولید گاز گلخانه‌ای، کاهش سولفور سوخت کشتی‌ها و رعایت کنوانسیون آب توازن کشتی که می‌تواند در شرایط آب منطقه‌ای اطراف بنادر تاثیر گذار باشد، پر رنگ شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: ما نیز با توجه به این شعار برنامه‌هایمان را طراحی و اجرا کرده‌ایم و اجرای کنوانسیون آب توازن کشتی برای همه کشتی‌های رفت وآمد کننده در بندر‌های استان به ویژه بنادر نفتی مثل عسلویه و خارگ با جدیت پیگیری می‌شود.

ارجمندکشتی‌ها باید از سوختی استفاده کنند که بیش از نیم درصد سولفور نداشته باشد تا کمک کند به کاهش میزان آلایندگی کشتی‌هایی که در بنادر تردد می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.