در صحن علنی؛

تقی‌پور: قیمت فولاد سه برابر شده است/ نیکزاد: قیمت تا ۹ هزار تومان هم رسید، اما بازار را رها کردند

نماینده تهران گفت: ما در فولاد ۳۰ میلیون تن تولید و ۱۵ میلیون تن مصرف داریم، اما قیمتش سه برابر شده است.

تقی‌پور: قیمت فولاد سه برابر شده است/ نیکزاد: قیمت تا ۹ هزار تومان هم رسید، اما بازار را رها کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا تقی‌پور انواری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در صحن علنی امروز (چهارشنبه، ۹ مهرماه) بیان کرد: رئیس‌جمهور با اتخاذ تدابیر لازم، باید به هماهنگ سازی دولت و دستگاه‌ها بپردازد و او مقابل مجلس، مسئول اقدامات مسئولان است.

او ادامه داد: گرانی‌ها بیداد می‌کند؛ سری به بازارها بزنید، از مرغ و تخم مرغ و مواد غذایی و مایحتاج روزانه تا مصالح ساختمانی و لوازم خانگی و خودرو؛ چرا قطعات لازم و نهاده‌های کشاورزی ترخیص نمی‌شوند؟ نسبت به تعطیلی بیشتر صنایع هشدار می‌دهم. در ماه‌های آینده آنها قطعات و مواد ندارند و بانک مرکزی باید تخصیص ارز را تسریع کند.

تقی‌پور افزود: صاحبان صنایع و کشاورزان سرگردان هستند. دیروز پس از ۱۴۰ روز سرگردانی وزارت صمت با درایت مجلس، دولت وزیر صمت پیدا کرد. مردم انتظار دارند به سرعت شاهد کاهش قیمت‌ها باشند. ما در فولاد ۳۰ میلیون تن تولید و ۱۵ میلیون تن مصرف داریم، اما قیمتش سه برابر شده است.

نماینده تهران در مجلس یادآور شد: دولت به وزارت صمت کمک کند؛ گرانی بیش از قیمت جهانی است و جلوی صادرات شمش فولاد را باید گرفت.

در ادامه، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس اظهار کرد: مصرف فولاد داخلی در جمهوری اسلامی ایران به مراتب کمتر از میزان تولید است و سیمان هم همین وضعیت را دارد. با نهایت تأسف قیمت فولاد ما از قیمت جهانی که همه چیزش آزاد است، گرانتر شده و وزیر صمت و ستاد تنظیم بازار باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.


بیشتر بخوانید


نایب رئیس مجلس گفت: ما جلساتی درباره قیمت فولاد و سیمان گذاشتیم و سرپرست وقت وزارت صمت اعلام کرد که هر کیلوگرم میلگرد قیمتش باید ۸۵۰۰ تومان باشد، این قیمت تا کمتر از ۹ هزار تومان هم آمد، اما بازار را رها کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار