برای اولین بار در کشور؛

طرح پذیرش خود اظهاری مودیان، بدون رسیدگی سازمان امور مالیاتی اجرا می‌شود

مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از اجرای طرح پذیرش خود اظهاری مودیان، بدون رسیدگی سازمان امور مالیاتی برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مسیحی معاون درآمد مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه معارفه ی مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: برنامه‌ های حمایتی سازمان امور مالیاتی کشور برای فعالان اقتصادی که در قالب قانون پیش بینی شده شامل  معافیت ‌های ۱۰ ساله واحد‌های تولیدی ثبت شده در مناطق محروم و معافیت دستورالعمل بخشودگی جرایم است.

او افزود: برای مودیانی که ظرف یک ماه نسبت به پرداخت اصل مالیات خود اقدام کنند، ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم در نظر گرفته شده است.

مسیحی با اشاره به اجرای ماده‌ی ۹۷ قانون مالیات ‌های مستقیم تصریح کرد: بر اساس مفاد ماده‌ ی ۹۷ با استفاده از راستی آزمایی اظهار نامه مالیاتی مودیان برای عملکرد سال ۹۸، درصدی از اظهار نامه ‌های مورد پذیرش را بدون رسیدگی و ورود ماموران مالیاتی انجام دهیم.


بیشتر بخوانید


معاون درآمد مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشورادامه داد: در تلاش هستیم تا دو سال آینده براساس این مفاد نامه شرایط را به گونه‌ای ترسیم کنیم که درصد بالایی از اظهار نامه ‌های مالیاتی بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار گیرند.

او افزود: هدف از این طرح بهبود تمکین مالیاتی به عنوان ابزار کارآمد مالیاتی در کشور است تا بتوانیم نیروی انسانی را در بخش‌هایی که مودیان به نحوی از پرداخت مالیات اجتناب می‌کنند به کار بگیریم.

مسیحی بیان کرد: آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه‌ی مالیات بر ارزش افزوده دوره‌ ی تابستان، ۱۵ مهرماه است که این مهلت قابل تمدید نیست.

معاون درآمد مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از همه‌ی فعالان اقتصادی تقاضا می‌شود نسبت به تسلیم اظهار نامه‌ی خود در این مدت باقی مانده اقدام کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.