کشف بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال تخلف صنفی در استان یزد

رئیس سازمان صمت یزد گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از سه هزار فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش ۱۸۱ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال در استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد رضا علمدار یزدی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد گفت: در شش ماهه اول امسال  ۵۲ هزار و ۷۰۳ واحد در بخش‌های مختلف تولیدی مورد بازرسی قرار گرفت.

او افزود: در بازرسی های انجام شده، در مجموع سه هزار و ۷۶۵ مورد تخلف کشف و در قالب سه هزار و۳۰۱ فقره پرونده به ارزش ۱۸۱ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال در زمینه احتکار، گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، و عرضه خارج از شبکه برای رسیدگی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

به گفته علمدار یزدی، در این مدت سه هزار و ۱۰۸ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ستاد خبری ۱۲۴ دریافت شده است.

رئیس سازمان صمت یزد ادامه داد: بیشترین تماس‌های تلفنی صورت گرفته در زمینه گرانی و یا اطلاع از قیمت گوشت، مرغ، شیر، لبنیات، تخم مرغ و سایر مواد غذایی، لوازم خانگی، آهن الات و مصالح ساختمانی بوده و مابقی به عنوان شکایات مردمی ثبت و برای رسیدگی به واحد‌های بازرسی این سازمان و بازرسی اصناف ارسال شده است.

او گفت: از اولویت‌های مهم سازمان در رصد و پایش بازار و اجرای طرح‌های نظارتی، درج قیمت کالا و صدور فاکتور خرید از سوی واحد‌های صنفی است که با همکاری اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی در سطح استان در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد خاطر نشان کرد: شهروندان گزارش ها و نظرهای انتقادی خود را با سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در میان بگذارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار