رفع تصرف اراضی ملی منطقه احمد بیگی در خرم بید

در راستای مبارزه با زمین خواری و حفاظت از اراضی ملی بخش مشهد مرغاب شهرستان خرم بید از دست متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خانعلی کریمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید ،گفت: متخلفان با ساخت یک واحد دامداری در منابع ملی این منطقه اقدام به تصرف اراضی ملی کرده بودند که با دستور قضایی حکم قلع و قمع و رفع تصرف اجرا و پس از جمع آوری مصالح و ابزار آلات ساختمانی منطقه به حالت قبل بازگردانده شد.

او، بیان کرد: این عملیات به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و در راستای اجرای طرح برخورد با متصرفان اراضی ملی انجام شده است.

کریمی، با  اشاره به اینکه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از وظایف اصلی ادارات منابع طبیعی است ، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از دخل و تصرف سودجویان در اراضی ملی اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی اراضی ملی را تحت نظارت و پایش قرار داده و به محض مشاهده هرگونه تخلف، تخریب و تصرف با متخلفان برخورد قانونی  انجام می شود. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید حمایت‌های قانونی دستگاه‌های قضائی در حفظ و حراست از اراضی ملی را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و ادامه داد: در حال حاضر تعامل خوبی با مقامات قضایی شهرستان ایجاد شده که انتظار می رود با مشارکت  مردم و دیگر دستگاه‌های اجرایی شاهد کاهش تخلفات و آسیب‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی باشیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار