حمایت ۹۰ درصدی بیمه سلامت از بیماران کرونایی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان کرونا در تعهد بیمه سلامت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، مجیدی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: به علت شرایط کرونایی صدور دفترچه برای افراد فاقد دفترچه در عرض ۲۴ ساعت انجام می‌شود.

او گفت: زمان صدور دفترچه طبق ارزیابی آزمون وسع ۲۵ تا ۳۰ روز است، اما به علت شرایط کرونایی کسانی که در بیمارستان بستری می‌شوند در عرض ۲۴ ساعت صاحب دفترچه می‌شوند.

مجیدی با بیان اینکه هزینه تمام دارویی‌هایی را که در تعهد بیمه است  پرداخت می‌کنیم افزود: طی ۲ هفته گذشته تعداد دارو‌هایی که ستاد درمان کرونا تعیین کرده است، بیمه سلامت نیز در تعهد خود آورده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی افزود: اجرای آزمون وسع از شهریور پارسال آغاز شده است و کسانی که قبلا دفترچه رایگان دریافت می‌کردند باید در آزمون تعیین وسع ارزیابی شوند و چنان که جزو دهک‌های یک، دو و سه باشند، به طور رایگان دفترچه بیمه دریافت می‌کنند.

او پرداخت حق بیمه یکساله برای دریافت دفترچه را ۶۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ۲۵۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی درخواست ارزیابی وسع کرده اند که از این تعداد ۲۳۰ هزار نفر معادل ۶۳ درصد جزو دهک‌های پایین قرار گرفته اند و دفترچه رایگان دریافت می‌کنند.

مجیدی با تاکید بر اینکه شهروندان باید اعتبار دفترچه خود را کنترل کنند تا در مواقع ضروری دچار مشکل نشوند، افزود: به علت شرایط کرونایی و برای رفاه حال مردم، در صورت اتمام اعتبار دفترچه، اعتبار آن به طور خودکار تا ۶ ماه تمدید می‌شود.

او گفت: از سال گذشته بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی تمام اسناد را به صورت الکترونیکی ارسال می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه حدود ۹ درصد هزینه‌های درمانی بیمه سلامت به بیماران خاص اختصاص می‌یابد گفت: پارسال  ۶۴ میلیارد تومان هزینه درمان برای بیماران خاص پرداخت شده است.

او از راه اندازی سامانه هوشمند # ۱۶۶۶ * به منظور اطلاع افراد، موسسات و پزشکان از وضعیت وسع سنجی و پوشش بیمه‌ای اشخاص خبر داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.