ترفند کرونا برای کشتن جوان‌ها را بشناسید

دانشمندان به اطلاعاتی دست یافته اند که ترفند کرونا برای گرفتن جان جوانان را آشکار می‌سازد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دو پدیده نادر در ابتلا به ویروس کرونا دانشمندان را به انجام پژوهشی عمیق واداشته که می‌تواند در تشخیص راه‌های مقابله با این ویروس سهیم باشد.

پدیده اول این بود که دو برادر در هلند پس از ابتلای شدید به کرونا به یک بیمارستان مراجعه کردند که پزشکان از وضعیت وخیم جسمانی آن‌ها بسیار متحیر شدند.

به گفته پزشکان این دو برادر ۲۹ و ۳۱ ساله در مراحل اولیه بیماری مشکلی جدی نداشتند و حالشان بسیار خوب بود، اما پس از چند روز حالشان به شدت وخیم شد و دیگر نتوانستند نفس بکشند که یک نفر از آن دو جان باخت.

پس از گذشت دو هفته دو برادر جوان دیگر به همین بیمارستان در هلند مراجعه کردند که حال آن‌ها مانند مورد قبلی وخیم شده بود؛ این دو مورد از ابتلای جوانان تعجب شدید پزشکان را برانگیخت و موجب شد تا آن‌ها متخصصان علم وراثت را برای انجام تحقیق درباره این موضوع فرابخوانند.

براساس گزارش بلومبرگ دانشمندان علم وراثت دریافتند که بخش مشترک موجود در هر دو مورد کمبود ماده اینترفرون بوده است. این ماده به تنظیم توانایی بدن در دفاع از خود مقابل عوامل بیماری‌های ویروسی کمک می‌کند.

دو پژوهش مستقل که در یک مجله علمی منتشر شد تاکید می‌کنند که کمبود میزان مورد نیاز اینترفرون عامل مهم و خطرناکی در سرایت ویروس کرونا به شمار می‌رود.

شین کروتی پژوهشگر مرکز پژوهش‌های بیماری‌های مسری در کالیفرنیا می‌گوید: آنگونه که به نظر می‌رسد ویروس کرونا ترفندی دارد که می‌تواند با استفاده از آن مانع از واکنش اولیه سیستم دفاعی بدن به ویژه مانع از واکنش ماده اینترفرون در مقابل خود برای مدت طولانی شود.

این تحول در مطالعات مربوط به ویروس کرونا موجب شده است تا پرشکان درمان بیماری کرونا را بر پایه اینترفرون که پروتئینی کوچک با انواع مختلف است متمرکز کنند. این ماده توسط لنفوسیت‌های فعال T  در بدن تولید می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
دیگه جوونم گذاشتن بمونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
Ok
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
ترفنندایران برای پیر کردن جونها هم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
عجب ویروس باهوشی؟
جگونه ساخته شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
كرونا = هيولاي هفت سر
آخرین اخبار