نکات مهم و طلایی که برای رانندگی در روزهای بارانی باید بدانید

رئیس پلیس راه استان یزد به چند نکته کارآمد برای رانندگی در هوای بارانی، مه آلود و جاده لغزنده اشاره می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ سید علی آسیایی، رئیس پلیس راه استان یزد گفت: در روز‌های بارانی از سالم بودن برف پاک کن‌های خودرو مطمئن باشید و بسته به شدت باران، سرعت برف پاک کن را تنظیم کنید.

او افزود: منبع آب و شیشه شوی خودرو را به طور مرتب کنترل کنید زیرا در یک جاده گل آلود، حتی پس از باران نیز ماشین‌های جلویی آن را گل آلود می‌کنند.

سرهنگ آسیایی ادامه داد: هنگام بارندگی، حداکثر سرعت مجاز تعیین شده برای معابر مختلف کاهش می‌یابد و شما باید با سرعت کمتری رانندگی کنید و اگر هنگام بارش باران مجبور به گرفتن ترمز شدید، شدید چند بار به طور پیایی پا را روی ترمز فشار دهید با این کار از لیز خوردن ماشین جلوگیری می‌شود، البته رانندگان ماشین‌هایی که به ترمز ای بی اس (ABS) مجهزند خیالشان از این بابت راحت‌تر است زیرا این ترمز‌ها برای لیز نخوردن در چنین شرایطی طراحی شده اند.

رئیس پلیس راه استان یزد بیان کرد: بهترین کار، هنگام سر خوردن خودرو این است که اعتماد به نفس داشته و به خود مسلط باشید و از ترمز کردن بپرهیزید زیرا ضربه زدن به ترمز در روی سطح لغزنده چرخ‌ها را قفل می‌کند و باعث لغزش و سرخوردن بیشتر می‌شود.

او افزود: در جاده‌های بارانی از سبقت گرفتن بپرهیزید، چرخاندن فرمان به مقدار زیاد، ضربه‌ای به عقب خودرو می‌زند که موجب سر خوردن آن می‌شود و خودرو در جهت عکس حرکت برمی گردد.

او با تاکید بر اینکه از برداشتن پای خود از روی گاز به طور ناگهانی خودداری کرده و پدال گاز را به طور متعادل نگه دارید تا از سرخوردن خودرو در این وضعیت جلوگیری کنید، گفت: استفاده از لاستیک یخ شکن و یا زنجیر چرخ و آرام حرکت کردن از ضروریات اصلی و اساسی رانندگی در شرایط برفی است و در مقابل، ترمز کردن تیز، پرخطرترین حرکت در این نوع شرایط  است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در زمستان همواره باید زنجیر چرخ همراه راننده باشد، گفت: اگر هنگام رانندگی با برف سنگین روبرو شدید و این تجهیزات را همراه نداشته باشید لازم است با دنده سنگین به حرکت ادامه دهید.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار