کنگره شعر عاشورایی از افتخارات فرهنگی کردستان است

امام جمعه قروه گفت: یکی از افتخارات مذهبی و فرهنگی کردستان برگزاری کنگره کشوری شعر عاشورایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام عابدین رستمی امام جمعه قروه در اختتامیه کنگره ملی شعر عاشورایی که به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، گفت: یکی از افتخارات مذهبی و فرهنگی استان کردستان برگزاری کنگره کشوری شعر عاشورایی در قروه است که هر ساله با استقبال شاعرانی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

امام جمعه قروه افزود: شعر عاشورایی یک میراث معنوی است و ریشه در اسلام و حقانیت دارد و نمونه آن رشادت ۷۲ یار امام حسین (ع) در دشت کربلا بود که قرن‌ها است از آن با افتخار یاد می‌شود و شعر عاشورایی نمونه بارز این ظرفیت مذهبی دین اسلام است.

پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم به صورت آنلاین گفت: گرامیداشت یاد شهدا و ترویج فرهنگ عاشورایی از افتخارات دین اسلام است.

اوسطی در ادامه تصریح کرد: امید است با همکاری بیشتر شاعران و حامیان فرهنگ ایثار و شهادت کنگره شعر عاشورایی هر ساله در قروه برگزار شود چرا که عاشورا نماد انسانیت و جاودانگی است و شهرستان قروه توانسته ترویج دهنده آن در قالب شعر عاشورایی باشد.

سامان احمدی در حاشیه این کنگره اظهار داشت: رشادت یاران امام حسین (ع) و سربازان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نقطه وصل و مشترک هویت دینی در دوره‌های تاریخی است.

او ادامه داد: هدف اصلی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تقویت فرهنگ عاشورایی است و ضرورت دارد این ظرفیت از سن نوجوانی برای مردم نهادینه شود.

احمدی در ادامه گفت: برگزاری کنگره شعر عاشورایی با همکاری دستگاه‌های مختلف اجزایی صورت گرفته و این حرکت فرهنگی و مذهبی نماد فعالیت یک هیئت دینی است.

شهلا مژده دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی هم گفت: قدم برداشتن در راه مکتب اهل بیت جزو سعادت الهی است و شعر عاشورایی نمونه این ندای الهی است.

مژده در ادامه اظهار داشت: فراخوان این کنگره مهرماه سال‌جاری در سراسر کشور با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی، معرفی شاعران این حوزه، تقویت مداحی، حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و‌... اعلام شد.

او تصریح کرد: ۳۲۰ اثر از ۱۱۰ شاعر در دو بخش نهضت عاشورایی و گرامیداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پذیرفته شد و هم اکنون به صورت کشوری (آنلاین و مجازی) با سرودن اشعار آیینی و مذهبی شاعران کشوری و استانی در حال برگزاری است.

گفتنی است در ادامه سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی، شاعرانی از استان‌های زنجان، تهران، خراسان، خوزستان، اصفهان، کردستان و... به سرودن اشعار خود در وصف عاشورا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت آنلاین پرداختند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.