پس از مناظره اول بایدن و ترامپ اعلام شد

کمیسیون انتخابات آمریکا: نظارت بر مناظره‌ها را افزایش می‌دهیم

پس از اولین مناظره جنجالی ترامپ و بایدن، کمیسیون انتخابات آمریکا می‌گوید که تدابیری را برای حفظ نظم در مناظره‌های انتخاباتی آتی اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون انتخابات آمریکا از تصمیم خود برای اتخاذ تدابیری در راستای حفظ نظم در مناظره‌های انتخاباتی پیش‌رو خبر داد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ می‌شود که نخستین مناظره انتخاباتی «جو بایدن» و «دونالد ترامپ»، نامزد‌های انتخاباتی دموکراتها و جمهوری‌خواهان شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی آمریکا (بامداد چهارشنبه) برگزار شد.

شیوه برگزاری این مناظره و اظهارات ۲ نامزد انتخاباتی علیه همدیگر، جنجال و واکنش‌های منفی بسیاری را به همراه داشته است.

نشریه «اسلیت» در تحلیل اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و جو بایدن، این مناظره تلویزیونی را پرخاشگرانه و پرتنش خواند و نوشت هر دو نامزد، مرتب صحبت‌های یکدیگر را قطع می‌کردند و مناظره بیشتر شبیه یک مسابقه تمسخرآمیز در حیاط مدرسه بود تا یک بحث واقعی؛ ترامپ حداقل ۱۲۸ بار صحبت‌های جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق یا کریس والاس، مجری مناظره را قطع کرد، این در حالی است که تعداد وقفه‌ها از سوی ترامپ، در اولین مناظره با هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶، ۵۱ مرتبه بود.


بیشتر بخوانید:


«رومَن اوره» مورخ فرانسوی زبان و کارشناس تاریخ آمریکا در قرن بیستم در گفت‌وگو با فرانس ۲۴ گفت در نخستین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا سطح خشونت لفظی بسیار بالا بود.

ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا ابراز امیدواری کرد که دنیا مناظره دلسردکننده و خارج از کنترل میان دونالد ترامپ و جو بایدن را ندیده باشد.

ریچارد هاس در سلسله پیام‌های توییتری به انتقاد از اولین مناظره انتخاباتی سال ۲۰۲۰ آمریکا پرداخت و گفت این مناظره حرفی برای گفتن نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار