معاون وزیر بهداشت:

تعطیلی کسب و کار جزء آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعطیلی کسب و کار جزء آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن باشد.

کودکان حلقه انتقال کرونا به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه چهارشنبه ۹ مهرماه ۹۹ در ستاد مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران تاکنون نه تنها ضعفی در ساختار آن ایجاد نشده، بلکه احتمال سرایت و قدرت بیماری‌زایی آن بیشتر هم شده است.

او، کودکان را مهم‌ترین حلقه انتقال ویروس کرونا دانست و افزود: تعطیلی کسب و کار جزو آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن باشد.

جان‌بابایی تأکید کرد: از ۳۰ بهمن‌ماه پارسال تاکنون، در روز‌های مختلف به جز تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، روند شیوع ویروس کرونا به صورت سینوسی بوده است و ۱۴ روز بعد از ایام خاص، افزایش بیماران سرپایی و مبتلایان مشاهده شده است.

او افزود: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تعطیلات پیش‌رو و احتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا نگران هستند.


بیشتر بخوانید


جان‌بابایی اضافه کرد: با وجود شیوع بسیار بالای ویروس کرونا در اصفهان، کاشان، قم و خوزستان، اما مسئولان چهارمحال و بختیاری روند شیوع این ویروس در استان را مدیریت کردند.

او اظهار داشت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، نکات بهداشتی و استفاده از ماسک علاوه بر جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در کاهش ابتلا به آنفلوآنزا نیز مؤثر است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تقویت روحیه و انرژی‌بخشی به کادر بهداشت و درمان را ضروری اعلام کرد.

جان‌بابایی ادامه داد: حضور ۶۰ درصدی دانش‌آموزان در مدارس چهارمحال و بختیاری خطرناک است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار