اجرای پروژه‌های بیابانزدایی در شهرستان میامی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت:پروژه بیابانزدایی در سال جاری با مساحت ۱۲۷۵ هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر حدود ۱/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان اجراشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدعلی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: از آنجا که عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان میامی در معرض بیابانی شدن قرار گرفته است با توجه به رایزنی‌های که صورت گرفت اعتبارات مربوطه جهت مقابله با بیابان زایی در سال‌های اخیر به این شهرستان میامی تعلق گرفت و پروژه مدیریت هرز آب به مساحت ۶۰۰ هکتارانجام و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر حدود ۱/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیاردتومان اجرا شد.

او افزود: در این پروژه ابتدا عرصه با ایجاد هلالی‌های کوچک که توانایی نگهداری آب حاصل از رواناب‌های بارندگی را دارد ایجاد خواهد شد و سپس در درون این هلالی‌ها بذور مرتعی بومی منطقه مانند آرتیپلکس تاغ در فصل پاییز بذرپاشی خواهد شد.

رضایی بیان کرد: احداث مدیریت روان آب باعث جمع آوری هرز آب، تقویت پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش رطوبت خاک گردیده و زمینه احیاء و اصلاح مراتع را فراهم می‌کند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.